خدامراد طرفدار گفت: با تحقق سطح ابلاغی شهرستان بیش از ۴۸ هزار تن محصول تولید و علاوه بر تامین نیاز تازه خوری بازار بخشی از ماده اولیه کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی سطح استان را فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 23 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خدامراد طرفدار گفت: با تحقق سطح ابلاغی شهرستان بیش از ۴۸ هزار تن محصول تولید و علاوه بر تامین نیاز تازه خوری بازار بخشی از ماده اولیه کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی سطح استان را فراهم کند.

او گفت:کشت این محصول به صورت نشایی است که اغلب کشت به صورت دستی انجام می‌شود که زمینه ایجاد اشتغال فصلی تعداد زیادی از اهالی بومی شهرستان را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول گفت: ارقام مورد استفاده توسط کشاورزان شامل ارقام مایا، سرین، رعد و متین است که نشای مورد نیاز کشاورزان در گلخانه‌های موجود در شهرستان و شهرستان‌های همجوار از جمله مرودشت تهیه می‌شود.

طرفدار به مصوبه شورای کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان مبنی بر جمع آوری بقایای پلاستیکی بعد از برداشت محصولات صیفی اشاره و گفت: در صورت عدم جمع آوری این بقایا از سوی مالک یا اجاره کار، هیچگونه خدماتی از سوی جهاد کشاورزی دریافت نمی‌کنند و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار