مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با پیش بینی برداشت ۶۰ تا ۶۵تن محصول چغندرقند در هر هکتار گفت: عملیات برداشت این محصول تا اواسط خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶ هزار تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 23 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت محصول چغندرقند از سطح ۹۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

او با پیش بینی برداشت ۶۰ تا ۶۵تن محصول چغندرقند در هر هکتار گفت: عملیات برداشت این محصول تا اواسط خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶ هزار تن محصول برداشت شود.

همتی به نقش کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی اشاره و اضافه کرد: کشت این محصول موجب اصلاح ساختار خاک، افزایش مواد آلی، کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین اشتغالزایی می‌شود به گونه‌ای که کشت هر هکتار چغندرقند به طور متوسط برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌کند

او گفت: ارقام عمده چغندر کشت شده ارقام آنتیک است.

همتی گفت: ۹۵درصد اراضی چغندر شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است و چغندرقند یک محصول کم‌آب‌بَر و از محصولات راهبردی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد بالای برای کشاورز را فراهم و همچنین زمینه فعالیت کارخانه قند استان را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار