مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۲ هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 22 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان اشاره و گفت: پارسال ۲۳۰ هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۲ هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.

رشیدی گفت: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می‌شود و طبق قرارداد با کارخانه‌های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۱۶۴۱ تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، ۴۳۰ تومان کمک هزینه حمل، ۲ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می‌شود.

او گفت: کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است و تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و ۷ ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.

رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب‌های اصلی کشت چغندر پاییزی در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدید‌ترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در کازرون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار