امام جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از مواقع در ایجاد ارتباطات نماد اصلی تمدن اسلامی را نادیده گرفتیم، بیان کرد: واقعیت اسلام را مدیران روابط عمومی بروز دهند چون امروز عرصه و میدان جنگ است و مهارت ارتباط تاثیرگذار طولانی‌مدت مهارتی است که برگرفته از اخلاق باشد که عدالت و راستگویی مهم‌ترین آن است‌.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 22 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در جمع مدیران روابط عمومی‌‌های استان با تبریک روز روابط عمومی و بزرگداشت خدمات آنها اظهارداشت:
روح ما آدمیان مثل یک لشکر است، لشکرها وقتی سازماندهی می‌شوند این سازماندهی بین ارواح ارتباط بین اجسام در این عالم را ایجاد می‌کند هر کدام از نظر روحی سازماندهی با دیگری شده از نظر جسمی در یک صف قرار می‌گیرند‌.

وی گفت: اگر سازمان‌دهنده نباشد کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرد و این سازماندهی امری در افق روح است، وقتی مهارت ارتباط موثر را مطرح می‌کنیم این مهارت از ناحیه ارتباط جسمی نیست بلکه از ناحیه ارتباط روحی است‌.

امام جمعه شیراز افزود: اگر ارتباط روحی برقرار شده باشد جسم‌ها ارتباطشان شکل می‌گیرد، مهارت ارتباط موثر مسئولان روابط عمومی از این نقطه شروع شود که چگونه دل‌ها را بهم نزدیک کنند.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: مهارت ارتباطی دل‌ها را بهم پیوند می‌دهد و مسئول روابط عمومی ماهر کسی است که می‌تواند دلها را به مجموعه خود پیوند بدهد.

وی تصریح کرد: باید مهارت ارتباط موثر را یاد بگیریم، این ارتباط باید جاذبه ایجاد کند بنابراین تا مهارت ارتباط موثر را کسب نکنیم نمی‌توانیم به موفقیت کارمان مطمئن باشیم.

امام جمعه شیراز با طرح این پرسش ارتباط موثر ویژگی خود را از کجا به دست می‌آورد، خطاب به مدیران روابط عمومی‌ استان گفت: باید بدانید چگونه دل‌ها با هم انس می‌گیرند و چگونه از هم دور می‌شوند و براساس آن عمل کنید.

وی با بیان رقابت بین تمدنی و شباهت‌های آنها افزود: حسن خلق سبب ایجاد یک ارتباط موثر می‌شود اگر حسن خلق را از دست دهیم نتیجه‌ای به دست نمی‌آید و مجموعه ضرر می‌کند، حسن خلق مسئول روابط عمومی باید مدنظر باشد‌.

امام جمعه شیراز با تاکید بر مراجعه مدیران روابط عمومی به احادیث و روایات مربوط به حسن خلق بیان کرد: آداب معاشرت در اسلام در همه رفتارها جلوه می‌کند که باید مدیران روابط عمومی اینها را بیاموزند‌ و این وجه مشترک ما با تمدن اروپایی و آمریکایی است اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو تمدن در ایجاد ارتباطات وجود دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عدالت وجه اختلاف تمدن اسلامی و آمریکایی است، گفت: تمدن غرب ظلم را با پیرایه‌هایی که به عدالت شبیه است، تحویل می‌دهند و آن را غلط نمی‌دانند اما در تمدن اسلامی این اشتباه است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های روابط عمومی ظلم ولو به اسم عدالت نباید انجام شود، افزود: با ظلم نمی‌توان رابطه خوبی ایجاد کرد این در تمدن اسلامی اصل است اما در تمدن اروپایی می‌گویند که ارتباط ولو به قیمت ظلم‌ ایجاد شود‌.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از مواقع در ایجاد ارتباطات نماد اصلی تمدن اسلامی را نادیده گرفتیم، بیان کرد: واقعیت اسلام را مدیران روابط عمومی بروز دهند چون امروز عرصه و میدان جنگ است و مهارت ارتباط تاثیرگذار طولانی‌مدت مهارتی است که برگرفته از اخلاق باشد که عدالت و راستگویی مهم‌ترین آن است‌.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: راستگویی، عدالت و حسن خلق در ارتباط با ارباب رجوع ادامه راه شهدا و سبب تقویت اعتماد عمومی و مردم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار