پاک فطرت با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران به نفع این قشر نیست! خاطر نشان کرد: قطعا این مهم امکان تعدیل نیرو برای کارفرماها را فراهم می کند و در نهایت منجر به تعطیلی بعضی از مشاغل شده، کارفرماها از تولید دست کشیده و به واسطه گری و دلالی مراجعه می کنند!
کد خبر: ۱۰۴۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 21 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علی‌رضا پاک فطرت در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با توجه به گذشت چند ماه از آغاز جنگ میان دو کشور روسیه و اوکراین و مشکلات ناشی از آن، ذکر این نکته ضروری است که اگر دیگر کشورها به هوش نباشند و شرایط را مدیریت نکنند امکان ایجاد شرایطی بدتر از این دور از ذهن نیست.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه حاصلخیزی کشورهای روسیه و اوکراین سبب شده تا 50 درصد آذوقه کشور ایران مانند نهاده‌های دامی، گندم، روغن از این دو کشور و از طریق حمل و نقل دریایی تامین شود، افزود: متاسفانه جنگ میان روسیه و اوکراین علاوه بر کاهش تولید محصولات این دو کشور باعث شده تا روسیه و اوکراین قیمت محصولات‌شان را چند برابر افزایش دهند و این در حالی است که خشکسالی‌های چند سال گذشته ایران را مجبور به خرید گندم از این دو کشور کرده است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه خشکسالی‌های سال گذشته سبب شده تا کشور ایران سالانه نیازمند 7 میلیون تن گندم شود، ادامه داد: متاسفانه کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان به دلیل رشد جمعیت و جنگ‌های داخلی نیازمند 3 میلیون تن گندم هستند.

ارزان بودن قیمت گندم، باعث قاچاق این محصول به دیگر کشورها می‌شود

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه بعضی از کشورها معتقدند که به دلیل ارزانی نرخ گندم در ایران این محصول را به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کنند، بیان کرد: در این شرایط نیاز است تا دولت تدابیر ویژه‌ای بیندیشند و مانع از خروج و قاچاق محصولاتی مانند گندم و آرد شود.

پاک فطرت با بیان اینکه معتقدم دولت باید آرد را به نرخی بفروشد که از قاچاق این محصول به دیگر کشورها جلوگیری شود، تصریح کرد: در این شرایط دولت باید آرد را با قیمت تمام شده به مردم بفروشد و هرچند که این قیمت تمام شده تاثیراتی بر نرخ نان، شیرینی، ماکارونی و ..... می‌گذارد اما ذکر این نکته ضروری است که دولت باید سوبسید ناشی از قیمت تمام شده را به روز به مردم و قشر نیازمند بپردازد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه به دولتمردان توصیه می‌کنم که به وعده‌هایی که سر می‌دهند عمل کنند، تصریح کرد: در صورتی‌که سوبسید ناشی از گرانی به مردم پرداخت شود باعث می‌شود که مردم از گرانی‌ها ناراحت نشوند و در نهایت منجر به صرفه جویی محصولات می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شرایط فعلی جامعه به هیچ قابل مقایسه با سال گذشته نیست، ادامه داد: در حال حاضر دنیا در حال تغییر است و مسئولان سیاسی، نظامی و اقتصادی با هوش و ذکاوت لازم منافع کشور را تامین کنند.

دولت در موضوع افزایش نرخ دستمزد کارگران با درایت عمل نکرد

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه دولت در موضوع افزایش نرخ دستمزد کارگران با درایت عمل نکرد، افزود: با توجه به اینکه تورم بر روی تمام اقشار مانند کارگر، کارمند و ..... تاثیر می گذارد بنابراین افزایش 57 درصدی حقوق کارگران و 10 درصدی کارمندان سبب ناهماهنگی در اقتصاد و قدرت خرید مردم می شود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران به نفع این قشر نیست! خاطر نشان کرد: قطعا این مهم امکان تعدیل نیرو برای کارفرماها را فراهم می کند و در نهایت منجر به تعطیلی بعضی از مشاغل شده، کارفرماها از تولید دست کشیده و به واسطه گری و دلالی مراجعه می کنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار