امام جمعه زرین دشت گفت:مسئولین کشور باید با ارائه تسهیلات مناسب به جوانان و رفع دست اندازهای بانک در پرداخت تسهیلات به جوانان زمینه ازدواج را برای آنان تسهیل کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 21 May 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های نمازجمعه زرین دشت با اشاره به مسائل اجتماعی و جمعیتی کشور، اظهار کرد: مسئله جمعیت، فرزند آوری و جوان نگه داشتن یک جامعه در تمامی ادوار تاریخ به عنوان یک مقوله راهبردی مورد توجه تمامی دولت‌ها بوده است.

وی افزود: هر جامعه‌ای که دارای جمعیت بیشتری باشد و شاخص رشد نسل جوان آن جامعه بیشتر باشد آن جامعه در همه زمینه‌ها پیشرفته‌تر و بروز تر هستند. خطیب جمعه زرین دشت بیان داشت: کثرت نفرات با برنامه‌ریزی مناسب یکی از عمده‌ترین عوامل قدرت، اقتدار، عظمت و پیشرفت یک جامعه است.

حجت الاسلام دروند پور با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده اند، قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است. یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت هر کشور و جامعه‌ای کثرت جمعیت آن جامعه است.

وی با ذکر این نکته که اسلام و امامین ما نیز به افزایش جمعیت تاکید داشته اند، تصریح کرد: طبیعی است که افراد مخالف با قرآن و اهداف انقلاب اسلامی در جهت عکس مؤلفه‌های قدرت حرکت کنند.

او تفرقه‌اندازی را بارزترین اهرم سلطه مستکبران بر مردم دانست و عنوان کرد: تا وقتی مردم اتّحاد و همبستگی داشته باشند، طاغوت‌ها قدرتی ندارند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت ابراز کرد: تفرقه، مقدّمه‌ی ذلّت‌پذیری و کشیده شدن به سمت استضعاف است.

حجت الاسلام دروند پور با اذعان بر اینکه یکی از طرح‌های صهیونیستی استکبار جهانی، جنگ جمعیتی یا کاهش جمعیت جهان است، متذکر شد: صهیونیست‌ها برای رسیدن به مقصود خودشان از روش‌های مختلفی مثل اشاعه بیماری‌های کشنده و بیو تروریسم، عقیم سازی ملت‌ها و یا دیکته سیاست‌های کنترل جمعیت به کشورهای به اصطلاح جهان سوم به عنوان نمونه هنری کیسینجر که یکی از سیاستمداران کهنه کار امریکایی است که در گفتگو با روزنامه وال استریت در سال ۲۰۰۹ می‌گوید: از فکر کردن به حمله پیش دستانه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بپرهیزید و گفتگو ها را با تهران حفظ کنید.

امام جمعه زرین دشت ضمن واکاوی دلایل تمایل صهیونیست‌ها برای ادامه گفتگو با ایران و نظریات آنان در مورد کشورمان تاکید کرد: صهیونیست‌ها معتقدند که آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی آنها نیست، زیرا با یک نگاه به نرخ باروری در جهان و ایران به این آمار می رسند که در سه دهه گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳ درصد و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱ درصد کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰ درصد کاهش یافته است و این یک زنگ خطر برای کشور آنهاست.

وی گفت: مسئولین کشور باید با ارائه تسهیلات مناسب به جوانان و رفع دست اندازهای بانک در پرداخت تسهیلات به جوانان زمینه ازدواج را برای آنان تسهیل کنند.

حجت الاسلام دروند ضمن قدردانی از مشارکت خیرین و کمیته امداد در توزیع جهیزیه به نوعروسان نیازمند خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم و خیرین در رفع موانع ازدواج جوانان و تأمین وسایل ضروری و اولیه آنان برای تشکیل خانواده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار