رمضانی گفت: از استاندار فارس برای احداث یک کتابخانه تازه درخواست حمایت داریم زیرا در حال حاضر شهر شیراز و استان فارس از کتابخانه مرکزی محروم است.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 19 May 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مهدی رمضانی» در سفر خود به شیراز و با حضور در برنامه «کاشانه مهر» شبکه استانی فارس گفت: سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و امکان حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمان با نمایشگاه فیزیکی فراهم شده است که فرصت خوبی برای بهره گیری خانواده هاست.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: تمامی کتابخانه‌ های عمومی برای کودکان و نوجوانان بخش مجزا دارند و برای رونق دادن به فضای کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان استفاده از کتابخانه های عمومی توسط خانواده ها فرصت مطلوبی است تا عضو کتابخانه محل زندگی خود شوند و مشکل اقتصادی موجب دور شدن از مطالعه و کتابخوانی نشود.

وی اضافه کرد: فضا و ظرفیت مردم کشور ما برای کتاب خواندن خیلی بیشتر از اینهاست و باید فضای کتابخوانی را به سمت مطالعات هدفمند و کاربردی هدایت کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌ های مختلف جامعه باشیم.

رمضانی تاکید کرد: کتابخوانی می تواند در حوزه های مختلف روانشناختی، آشپزی، مهارتی و ... زندگی خانواده ها راهگشا باشد و با ایجاد تحول فرهنگی در سبک زندگی تغییرات مطلوبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: هدیه دادن و قرض دادن کتاب باید به یک رفتار فاخر در میان خانواده ها و جامعه ما تبدیل شود و در حال حاضر یکی از بیشترین گروه‌ هایی که برای خرید و امانت کتاب، مراجعه می کنند کودکان و نوجوانان هستند و باید برای آنها مسیر ارایه خدمات کتابخانه های عمومی را هموار کرد.

رمضانی تصریح کرد: از استاندار فارس برای احداث یک کتابخانه تازه درخواست حمایت داریم زیرا در حال حاضر شهر شیراز و استان فارس از کتابخانه مرکزی محروم است.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، راهی جز این نیست که آموزش و پرورش پای کار بیاید و در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی نباید شاهد جزیره ای عمل کردن دستگاه ها باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار