هفت هزار کیلوگرم تخم مرغ فاسد و تاریخ گذشته با دستور مقام قضایی در شهر لار از سوی تیم بازرسی دامپزشکی این شهرستان معدوم سازی شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 18 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سروش اسدی رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: در پی بازرسی های سرزده از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی و در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی، بازرسان این اداره از یک واحد تولید تخم مرغ در شهر لار مراجعه و با بازرسی های اولیه متوجه انباشت کارتن های تخم مرغ در قسمتی از مرکز شدند.

او گفت: با بازرسی های بیشتر مشخص شد که صاحب این مرکز تولیدی ۶۰۰ کارتن تخم مرغ را در قسمتی از انبار احتکار کرده است.

اسدی گفت: در اسرع وقت این مورد تخلف را به مقامات قضایی و دادستانی شهرستان لارستان اطلاع داده شد که دستور ویژه برای انجام تحقیقات و آزمایش های اولیه برای فرآیند بهداشتی بودن این فرآورده دامی صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: با انجام آزمایش ها و تحقیقات مشخص شد که این محموله فاقد هرگونه شاخصه و هویت بهداشتی و تاریخ تولید و یا انقضا بوده است.

او گفت: این میزان تخم مرغ انباشت شده نمی توانست مورد مصرف انسانی و یا صنعتی قرار گیرد و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و به منظور رفع مخاطرات بهداشتی و حفظ سبلامت شهروندان با اخذ دستور مقام قضایی و با نظرات کامل اداره دامپزشکی و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اقدام به معدوم سازی این هفت هزار کیلوگرم تخم مرغ شد.

اسدی گفت: تخم مرغ از جمله فرآورده های خام دامی فسادپذیر بوده که رعایت شرایط زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۴ تا بالای هشت درجه سانتی گراد برای اطمینان بخشی از سلامتی و بهداشتی بودن این فرآروده ضروری است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: درج تاریخ تولید و انقضا ۳۰ روزه برای این فرآوده خام دامی و نام شرکت تولیدی باید روی هر تخم مرغ نیز حک شده باشد.

او گفت: این اداره با تمام توان و با جدیت به ویژه در این شرایط حساس نظارت بر مراکز تولیدی فرآورده های دامی را در دستور کار خود قرار داده و با انجام آزمایش ها و پایش این مواد روی موضوع هویت بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا این فرآورده ها با دقت و حساسیت نظارت می کند.

اسدی گفت: این محموله به علت آلودگی شدید قارچی و کپک زدگی و تغییر وضعیت و اطمینان از فاسد بودن آن با دستور مقام قضایی و با هماهنگی های لازم معدوم شد.

رئیس اداره دامپزکی لارستان به مردم توصیه کرد که شستن تخم مرغ قبل از قراردادن آن در یخچال موجب ورود میکروارگانیسم ها به داخل آن می شود که باید شهروندان نیز از این کار پرهیز کنند.

او مخلوط شدن زرده و سفیده تخم مرغ و استشمام بوی تعفن محتویات از علائم اساسی در تخم مرغ فاسد و تاریخ منقضی شده عنوان کرد.

اداره دامپزشکی لارستان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرصه فرآرده های دامی مراتب را با شماره گویای ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

برچسب ها: معدوم سازی ، تخم مزغ ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار