نماینده شهرستان فسا گفت: با اجرای این طرح بزرگ اصلاح اقتصادی، گلوگاه های فساد و رانت، مسدود و شبکه توزیع که مهمترین نیاز حوزه خدمات اجتماعی به مردم است اصلاح گردد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 14 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: حجت الله فیروزی با اشاره به اینکه سال ها است که پرونده های فساد سنگین مالی، اعتراض همه مردم را در پی داشته، افزود: ساز و کارهای نامناسب و معیوب اجرائی و اداری،رانت خواری های گسترده، قاچاق فزاینده،عدم امکان نظارت صد در صدی بر شبکه توزیع،نسخه های وارداتی،تحریم های گسترده سبب شده تا منابع بسیار زیادی از بودجه کشور برای امر تنظیم گری در قیمت ها تحت عنوان یارانه کالاهای اساسی اثرات واقعی خود را در زندگی مردم نگذارد و روز به روز نیز فساد گسترده تری در اقتصاد کشور شکل گیرد.

وی با بیان اینکه سال ها است که بخش عظیمی از منابع مالی کشور صرف پرداخت یارانه می شود، ادامه داد: باید بهای تمام شده کالاها را کاهش و با تأمین مایحتاج اصلی و ضروری مردم،هزینه خانوارها را تقلیل و رفاه و آسایش را برای آنان به ارمغان آورد.

فیروزی اظهار داشت: در سال های گذشته هزاران میلیارد تومان از منابع ریالی و ارزی کشور به یارانه نهاده های دامی تعلق گرفته است اما بسیاری از دامداران نتوانسته اند از نهاده های دامی یارانه دار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در اقلام خوراکی همین اتفاقات در سطح گسترده تری افتاده است، عنوان کرد: سالانه منابع سنگینی برای تأمین اقلام ضروری مردم اختصاص یافته است اما درد و رنج بسیاری از اقشار مردم نه تنها کاهش نیافته،بلکه افزایش نیز یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس با یک جراحی بزرگ اقتصادی و با اجرای طرح مهم مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در بین مردم، در تلاش است که یارانه ها به جای اختصاص به کالاها، مستقیماً به دست مردم برسد.

فیروزی افزود: با توجه به گسترگی این طرح مهم اقتصادی ،قطعاً در شروع اجرای طرح، به جهت امور زیر ساختی ایراداتی در اجرا وجود خواهد داشت ولی دولت قطعاً ایرادات احتمالی طرح را مرتفع خواهد کرد و اجرای طرح بصورت فراگیر عملیاتی خواهد شد.

نماینده فسا با بیان اینکه امروز وظیفه نخبگان است که ماهیت این طرح مهم اقتصادی را که سبب اصلاح بسیاری از ساختارهای معیوب اقتصادی می شود، را برای مردم تشریح کنند، گفت: اگر این دمل چرکین فساد اقتصادی ناشی از ارز ترجیحی امروز با همه مشکلات احتمالی اجرای آن اصلاح و درمان نشود، منابع کشور نیز بدون هیچ نتیجه مطلوبی هدر خواهد رفت.

وی یادآور شد: این طرح از محدود طرح های مهم اقتصادی است که صاحب نظران اقتصادی کشور در همه دولت ها بر اجرای آن اتفاق نظر داشته ولیکن به علل مختلف در دولت های پیشین اجرا نشده است.

فیروزی به پمپاژ یأس و نومیدی توسط رسانه های معاند اشاره کرد و گفت: در صورتی که خرید برخی کالاها توسط مردم افزایش یابد، همه دستگاه های استان بویژه شبکه های توزیع کالا و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مردمی باید خدمت رسانی را تسهیل کنند.

وی مدعی شد: با اجرای این طرح بزرگ اصلاح اقتصادی، گلوگاه های فساد و رانت، مسدود و شبکه توزیع که مهمترین نیاز حوزه خدمات اجتماعی به مردم است اصلاح گردد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار