مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 09 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید مصطفی هاشمی دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در جلسه‌ای با نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیرخود به این دو شهرستان، گفت: در این سفر ضمن بررسی وضعیت زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی و نواحی شهید مصلحیان و چنارشاهیجان و بازدید از طرح‌های درحال انجام ،تصمیماتی برای تسریع در طرحهای زیرساختی اتخاذ شد که در حال انجام است.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق و شبکه گاز وفاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است، افزود: بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی فراهم و تاکنون ۵ قرارداد نیز منعقد شده است. سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرارواحدها ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه گذاران، تمام امور صدور جواز تاسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری بصورت رایگان انجام می‌شود، گفت: شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بصورت نقد و اقساط است.

هاشمی عنوان کرد: سرمایه گذاران در منطقه ویژه کازرون متقاضیان می‌توانند در بخش‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی،تجاری و خدماتی به فعالیت بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳هکتار راه‌اندازی شده است، گفت: باتوجه به افق توسعه آینده این منطقه ویژه اقتصادی،پیگیری طرح توسعه آن نیز در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه شده است، گفت: هم اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۳۰میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی آسفالت خیابان‌های اصلی انجام می شود و دو طرح دیگر نیز در برنامه امسال قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

هاشمی همچنین از تسریع دررفع نواقص و به مدار آمدن مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی شهید مصلحیان خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز یک حلقه چاه آب، انجام شده که با حفر این چاه بستر مناسبی برای تامین آب پایدار واحدهای مستقر در این ناحیه صنعتی فراهم می‌شود.

او مهمترین اولویت ناحیه صنعتی کوهچنار نیز تامین آب پایدار اعلام کرد و گفت: باتوجه به از مدار خارج شدن چاه آب این ناحیه صنعتی، برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیاز صنعتگران فعال در این ناحیه صنعتی و پیگیری حفر چاه دیگر در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی همچنین با اشاره به انجام طرح شبکه داخلی گاز بر وصل گاز واحدهای فعال و مذاکره با شرکت گاز برای ایجاد ایستگاه TBSگاز برای تامین گاز صنعتی واحدهای فعال این ناحیه صنعتی تاکید کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص مسائل و مشکلات و افق توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی این دو شهرستان و همچنین منطقه ویژه اقتصادی کازرون به بحث و تبادل نظر پرداخت.

فریدون عباسی دوانی با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی در این شهرستان‌ها بر همکاری و پیگیری به منظور رفع مشکلات و اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد.

او با بیان اینکه توسعه پایدار صنعت در این شهرستان مورد توجه است، گفت: شهرک‌های صنعتی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی برعهده داشته باشد و ما در این زمینه حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون بر تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار