رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری دو متهم که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 08 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
او ادامه داد: در این ترفند با عنوان سامانه "ثنا"، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار جعلی، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منتهی می‌شود.
رئیس پلیس فتای فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای ۲ متهم را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کنند.
او با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۲۰۰ نفر به مبلغ ۵ میلیارد ریال از این طریق اعتراف کردند، افزود: ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در راستای کلاهبرداری افراد سود جو است، بنابراین شهروندان به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار