برداشت محصولات صیفی از مزارع گراش فارس آغاز شده که به گفته مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان میزان تولید در سال زراعی جاری بالای ۲۵ هزار تن پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 01 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسن مرادی روز یکشنبه با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات صیفی در این منطقه در سال زراعی امسال افزون بر هزار هکتار است تصریح کرد: هم اینک این محصولات شامل هندوانه، بادمجان، کدو و انواع خیار روانه بازار شهرستان گراش و دیگر مناطق جنوبی فارس شده که می تواند در زمینه تنظیم بازار و متعادل سازی قیمت های این محصولات نیز موثر باشد.

وی یادآور شد: برداشت صیفی جات هر ساله از اوایل اردیبهشت ماه از بخش اَرَد و دهستان فداغ آغاز و تا پایان تیرماه نیز در بخش مرکزی شهرستان ادامه دارد.

مرادی با اشاره به اینکه توسعه کشت صیفی جات به صورت گلخانه‌ای یکی از اولویت‌ها وزارت خانه است ، اظهار داشت: به منظور بهره برداری بهتر از منابع آبی موجود ، افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای شهرستان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد و متقاضیان جهت احداث گلخانه می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و از تسهیلات موجود نیز بهره مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: در مجموع سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار انواع صیفی پاییزه و تابستانه در این شهرستان کشت می شود که می تواند به طور میانگین برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و در زمان کشت و برداشت محصول نیز برای ۹۰۰نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان همواره عدم فروش محصول تولیدی با قیمت مناسب بوده است گفت : در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به کشاورزان تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند می‌توانند برای دریافت وام به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است؛این شهرستان در فاصله ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، صیفی جات ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار