بازار وکیل معروف‌ترین بازار سنتی شیراز است که در آن می‌توانید سوغات و سایر محصولات محلی را خریداری کنید.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 26 April 2022

سفر به شیراز را در فصل بهار مخصوصا اردیبهشت از دست ندهید! با دیدن از مکان‌های تاریخی شیراز تمدن ایران باستان را به خوبی احساس خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

مجتمع وکیل

اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

مجموعه وکیل به دستور کریم خان برای مردم ساخته شد. این مجموعه شامل حمام سنتی، مسجد و بازار است. حمام وکیل یکی از معروف‌ترین حمام‌های سنتی ایران است که به موزه تبدیل شده است. آدمک‌ها و اشیاء شما را به زمانی که از حمام استفاده می‌شده است می‌برد. بازار وکیل معروف‌ترین بازار سنتی شیراز است که در آن می‌توانید سوغات و سایر محصولات محلی را خریداری کنید.

 

مسجد نصیرالملک (مسجد صورتی)


اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

 

مسجد صورتی یا مسجد نصیرالملک به کاشی کاری مجلل با رنگ اصلی صورتی و پنجره‌های رنگارنگ خیره کننده نمازخانه معروف است. این مسجد باشکوه تنها مسجدی در ایران است که رنگ صورتی به عنوان رنگ اصلی در کاشی کاری آن به کار رفته و یکی از شاخص‌ترین مقرنس کاری‌ها را در بین مساجد دارد. بهترین زمان برای بازدید از مسجد نصیرالملک صبح است که نور خورشید از پنجره‌های رنگارنگ می‌تابد و منظره‌ای خیره کننده ایجاد می‌کند. مسجد صورتی نیز یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکس گرفتن است.

 

حرم مطهر شاهچراغ (آرامگاه شاهچراغ)

اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

حرم و مسجد شاهچراغ به عنوان یادبود شاهچراغ برادر امام هشتم ساخته شده است. نمای داخلی این بقعه متبرکه با آینه کاری و کاشی کاری منحصربفرد و سایر عناصر اسلامی از جمله طلا مزین شده است. بازدید از این مسجد باعث می‌شود تا با سنت‌های اسلامی در ایران و ارزش امامان در میان ایرانیان آشنا شوید.

 

باغ ارم

اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

باغ ارم یکی دیگر از باغ‌های ایرانی در میراث جهانی و یکی از باغ‌های زیبای شیراز است. شواهد معتبری از زمان ساخت آن در دست نیست، اما بارها در مجلاتی که در قرن شانزدهم توسط مسافرانی که از شیراز بازدید کرده‌اند به آن اشاره شده است. می‌توانید از فضای دل انگیز این باغ لذت ببرید و از عمارت آن نیز دیدن کنید.

 

باغ نارنجستان

اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

باغ نارنجستان که قبلا متعلق به خانواده قوام بود، یکی از ۹ باغ ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این باغ خیره کننده برای مهمانی‌ها و پذیرایی از مهمانان رسمی خانواده قوام استفاده می‌شد و نام خود را از درختان نارنج آن گرفته است. عمارتی که در انتهای باغ قرار دارد، مظهر معماری ایرانی است که با هفت هنر ایرانی مزین شده است. قدمت این باغ زیبا و عمارت آن به دوره قاجاریه می‌رسد.

 

دریاچه مهارلو

اردیبهشت، فصل سفر به شیراز / تصاویری از ۶ دیدنی معروف شیراز

دریاچه مهارلو در ۳۰ کیلومتری جنوب شیراز، نگین کویر است. این دریاچه به دلیل رنگ صورتی خود به دلیل رشد نوع خاصی از جلبک دریایی در داخل آن مشهور است. آب این دریاچه بسیار شور است بنابراین هیچ ماهی نمی‌تواند در آن زنده بماند. با این حال؛ اطراف دریاچه زیستگاه بسیاری از گونه‌های پرندگان است. دریاچه مهارلو یکی از مشهورترین نقاط عکاسی در بخش مرکزی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار