سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مبارزه با ملخ مراکشی و سایر ملخ‌های بومی در سطح ۵۵۰۰ هکتار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: جاوید عباسی یکشنبه ۴ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌های بومی از ۲۳ فروردین ماه در شهرستان کازرون آغاز شد، گفت: در برخی از مزارع شهرستان‌های نور آباد، فسا وزرین دشت نیز مبارزه با این آفت انجام شد.

به گفته او، تاکنون بیشترین سطح مبارزه در شهرستان کازرون در سطحی بالغ بر ۴۷۰۰ هکتار انجام شده است و پیش بینی می‌شود ظرف چند روز آینده مبارزه ادامه داشته باشد.

عباسی همچنین از احتمال طغیانی شدن ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان‌های شمالی از جمله اقلید و خرم‌بید نیز خبر داد و تاکید کرد: کشاورزان در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ سریعا به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ‌ها در دستور کار این مدیریت قرار دارد و با جدیت در حال انجام است، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان‌های درگیر ارسال می‌شود.

برچسب ها: ملخ ، مبارزه با ملخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار