براساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۷۰۰ هزار تُن گندم در استان فارس تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 18 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: صمد رنجبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت گندم در مناطق جنوبی این استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در شهرستان‌های مهر و لامرد شروع شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ تن محصول به دست آمده است.

او اظهار داشت: فرآیند برداشت این محصول استراتژیک تا نیمه‌های شهریور ادامه خواهد د‌اشت و شهرستان‌هایی مانند اقلید که در مناطق شمالی استان قرار دارند، آخرین شهرستان‌هایی خواهند بود که فرایند برداشت گندم را تجربه خواهند کرد.

رنجبری از خرید تضمینی گندم در سال جاری مطابق سال‌های قبل خبر داد و گفت: براساس اعلام مسوولان، نرخ خرید تضمینی د‌ر سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و پیش‌بینی می‌ شود، امسال حداقل ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این‌که بانک عامل خرید تضمینی گندم، مانند سال گذشته بانک کشاورزی است، اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از کشاورزان در قالب کشت قرارداد‌ی اقدام به کشت گندم کرده‌اند، هزینه بیمه، کود، بذر و سم آن‌ها توسط دولت پرداخت شده و محصولات این گروه از کشاورزان نیز مستقیم توسط دولت خریداری می‌شود.

رنجبری با بیان این که محصولات این کشاورزان مستقیم توسط اداره‌کل غله و بدون دخالت مباشر خریداری و به سوله‌ها منتقل می‌شود، افزود: قیمت خرید تضمینی به ازای هر کیلو گندم در سال‌جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

به گفته سهراب سهرابی، سرپرست مجری طرح گندم، کشاورزان بلافاصله پس از تحویل گندم خود، وجه طلب‌شان را دریافت می‌کنند و نگرانی در مورد تأمین نقدینگی در کشور وجود ندارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار