دروند پور در خاتمه متذکر شد: مسئولان بخاطر داشته باشند که باید نسبت به ارباب رجوع با تکریم رفتار نمایند و اگر وعده‌ای دادند، عملی کنند، در غیر این ‌صورت اگر می‌دانند نمی‌توانند کاری بکنند، وعده هم ندهند تا مردم نسبت به آنان بی اعتماد شوند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 16 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: آنچه که در دوران خلافت امام حسن علیه السلام حائز اهمیت است این است که جریان مخالف در این دوران چنان رشد کرد و قدرت داشت تا در مقابل حرکت‌های انقلابی امام حسن (ع) بصورت یک مانع ظاهر شود.

وی افزود: این جریان که در دوران امام حسن و معاویه بن ابوسفیان بود، از همان ابتدا شروع به مخالفت با امام حسن کرد تا جایی که شرایطی را بوجود آورد که امام مسلمین را مجبور به صلح با معاویه کند.

امام جمعه زرین دشت بیان داشت: اگر در جریان صلح امام حسن خوب دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که نیروهای خودی آسیب‌های زیادی به امام حسن (ع) وارد کردند.

حجت الاسلام دروند پور با بیان اینکه امام حسن علیه السلام یک لشکر یکصد هزار نفری را فراهم کرده بود که به جنگ کفر و ظلم برود اما جریان معاند و مخالف یک جنگ بزرگ ترکیبی راه انداختند، ابراز کرد: آنها جریان تحریف را چنان تقویت کردند که ۸۰ هزار نفر از این یکصد هزار نفر امام را رها کردند و راضی نشدند که با معاویه مبارزه کنند.

خطیب جمعه زرین دشت متذکر شد: کسانی که در صف جبهه انقلاب ودر رکاب امام حسن (ع) شمشیر به دست گرفته بودند تا با معاویه مبارزه کنند، همان‌ها یک‌شبه برگشتند و شمشیر علیه امام حسن (ع) کشیدند.

او با اشاره به اینکه خواص بی بصیرت روند حرکت امام حسن (ع) را برای تحقق و تشکیل جامعه اسلامی تغییر دادند، تاکید کرد: اگر خواص یک جامعه بی تقوایی کرد زیان آن به فرد نمی‌رسد بلکه به اسلام و انقلاب می‌رسد.

دروند پور در بخش دیگری از خطبه‌های خود به دیدار رمضانیه کارگزاران نماز با رهبر معظم انقلاب پس از دو سال وقفه با شرکت تعداد محدودی از مسئولان اشاره کرد و گفت: بیانات رهبر انقلاب در این دیدار یک بسته کامل توصیه‌های راهبردی، کاربردی، معرفتی، اخلاقی و مدیریتی در ابعاد داخلی و خارجی در عرصه‌های سیاست داخلی، خارجی، اقتصادی و فرهنگی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرین دشت تصریح کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام بیان داشتند این بود که طرف حساب یک مسئول در حکومت اسلامی خداست، اگر مسئولین ما به این مطلب دقت و به این حقیقت برسند، بسیاری از مشکلاتی که بعضاً در ادارات بوجود می‌آید از بین می‌رود.

او اضافه کرد: مسئولی که بداند طرف حسابش خداست بدون شک برای خدا هم کار می‌کند و در قید و بند عناوین و القاب نیست‌.

امام جمعه زرین دشت در ادامه افزود: اگر یک مسئول توانست خودش را قانع کند و به این باور برسد که من خدمتگزار هستم این دارای ارزش است ولی اگر وابسته به عناوین مثلاً نماینده، فرماندار و … شد و ازمردم انتظار تکریم و احترام داشت به درد مسئولیت نمی‌خورد.

حجت الاسلام دروند پور گفت: اگر مسئولی خود را خدمتگزار مردم دانست و این روحیه را در خود تقویت کرد، محدود به زمان، اتاق و میز مدیریت نمی‌شود و تمام هم و غمش برآورده کردن دغدغه‌های مردم می‌شود.

امام جمعه زرین دشت ضمن توصیه مسئولان به مردم‌داری یادآور شد: مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم، کمک به محرومان و نیازمندان قرار دهند.

حجت الاسلام دروند پور گفت: مسئولی که دغدغه مردم را دارد و بصورت خودجوش با حضور در مناطق محروم از نزدیک مشکل مردم را می بیند و برای رفع آن مشکل برنامه ریزی می‌کند، باید آب طلا گرفت.

او بیان کرد: بنده کف پای مسئولی را که به فکر مردم است برای حل دغدغه محرومان قدم بردارد را می بوسم.

امام جمعه زرین دشت ادامه داد: ما در قبال مردم دو وظیفه خدمت و محبت داریم زیرا همین مردم ثابت کرده‌اند که برای بقای نظام و انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند و کمترین توقع آنان از مسئولین این است که به حرفشان گوش کنند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: هدف همه مسئولین باید محرومیت زدایی از چهره شهرها و روستاهای شهرستان باشد که این مهم نیاز به مجاهدت دارد.

امام جمعه زرین دشت افزود: مسئولین شهرستان باید نسبت به بیت المال حساس باشند، اینکه من رئیس هستم هرجور دلم بخواهد از این اموال استفاده می‌کنم این چنین مسئولی در نظام اسلامی جایی ندارد.

دروند پور در خاتمه متذکر شد: مسئولان بخاطر داشته باشند که باید نسبت به ارباب رجوع با تکریم رفتار نمایند و اگر وعده‌ای دادند، عملی کنند، در غیر این ‌صورت اگر می‌دانند نمی‌توانند کاری بکنند، وعده هم ندهند تا مردم نسبت به آنان بی اعتماد شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار