سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت بهاره ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هکتار ذرت علوفه ای زود هنگام در این شهرستان کشت شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 19 March 2022

تابناک فارس به نقل از سلام مرودشت: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت بهاره ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هکتار ذرت علوفه ای زود هنگام در این شهرستان کشت شود.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت مرسوم ذرت علوفه در این شهرستان اواخر خرداد و بعد از برداشت زراعت جو است، اظهار کرد: چند سالی است که کشاورزان به منظور دسترسی به علوفه تازه به کشت زود هنگام ذرت روی آورده اند و از اواخر اسفند و اوایل فروردین اقدام به کشت ذرت علوفه ای می کنند.

او با اشاره به اینکه برداشت مرسوم ذرت اواخر شهریور ماه است، ابراز کرد: با کشت زود هنگام درخرداد ماه علوفه تازه تولید می شود و در اختیار دامداران قرار می گیرد.

امیریان با بیان اینکه کشت ذرت علوفه ای با دستگاه ردیف کار و آبیاری نواری انجام می شود، تصریح کرد: استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یکنواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

این مقام مسئول یاد آور شد: شهرستان مرودشت با بیش از ده هزار هکتار کشت ذرت غلوفه ای در فصل مرسوم کشت ذرت علوفه ای که اواخر خرداد ماه است ، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را داراست.

برچسب ها: کشت ، ذرت علوفای ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار