معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: آخرین نتایج پژوهشی منتشر شده حاکی از آن است که تا یکسال بعد از ابتلا به کرونا خطر بیماری های قلبی عروقی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 06 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلال کریمی اظهار داشت: طبق نتایج پژوهشی که در نشریه معتبر جاما به آن اشاره شده، ریتم غیر طبیعی قلبی، میوکاردیت یا التهاب عضلات قلب، لخته های عروقی، سکته های مغزی، سکته قلبی و نارسایی قلبی از بیماریهایی هستند تا یکسال بعد از ابتلا به کرونا افزایش می یابند.

وی بیان کرد: باید دستورالعمل هایی را منطبق با پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی تدوین کرد تا این خطر را بِه کمترین میزان خود رساند.

به گفته کریمی، آموزش سلامت همگانی و آشنایی با علایم بیماری در بین مردم ،می تواند فرد را در زمان مناسب به پزشک هدایت کند و با تشخیص زودرس بیماری شاهد شرایط بهتری برای بیمار باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: تغذیه مناسب و تغییر در سبک زندگی از جهت اصلاح کم تحرکی، می تواند کیفیت زندگی را ارتقا دهد و در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کننده باشد.

وی اضافه کرد: می توان با پیگیری های پزشکی در فواصل کوتاه تر و اصلاح عوامل خطر دیگر مانند چاقی، سیگار و مواد دخانی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش داد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، بیماری قلبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار