امام جمعه شیراز با بیان اینکه مساجد به عنوان حرم سوم در ایام نوروز و سفرهای نوروزی ورود کنند، گفت: این امر سبب تقویت گردشگری مذهبی می‌شود، بنابراین باید طرح ویژه داشته و مساجد باز باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 05 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه اجرای مصوبات و دستورات شورای فرهنگ عمومی نیاز به حمایت تک تک دستگاه‌ها دارد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها برای اجرای این مصوبات به ویژه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان باید به صورت جدی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده اما برای اجرا نیازمند تامین اعتبار است، گفت: در یک سال گذشته برای تامین مالی برش استانی نقشه مهندسی سازوکارها درست تبیین نشده و یک مشکل از این جهت وجود دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اعتباری در شورای برنامه‌ریزی استان برای این منظور قرار داده شود، افزود: در شهرستان‌ها نیز باید این نگاه وجود داشته باشد تا به اندازه توانایی خود اعتبار لازم برای اجرایی شدن این سند فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه این عدد هر چند نیز کم باشد سبب می‌شود سند به اجرا نزدیک شود، بیان کرد: نامه‌ای نیز خطاب به رئیس‌جمهور نوشتم که برای اجرای سند اعتبار تامین شود که امیدواریم که نظرشان به این جنبه مثبت باشد.

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به نزدیکی ماه رمضان عنوان کرد: امور مساجد در آستانه ماه رمضان جدی پای کار بیایند چون اگر فرصت ماه رمضان را از دست دهیم تا رمضان بعد فرصتی برای بیان تاثیرگذاری مساجد نداریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روحانیون و تک تک افراد باید در اجرایی کردن این مسائل از فرصت پیش رو استفاده کنند، تصریح کرد: امسال محدودیت‌های کرونایی کمتر است و ایام ماه شعبان و تولد امام زمان (عج) با استقبال از مهمانان نوروزی مقارن است که این امر باید طوری طراحی شود تا مساجد و حال و هوای معنوی شهر هم در رونق سفر تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان حرم سوم در ایام نوروز و سفرهای نوروزی ورود کنند، گفت: این امر سبب تقویت گردشگری مذهبی می‌شود، بنابراین باید طرح ویژه داشته و مساجد باز باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.

 

استاندار فارس نیز در پایان این جلسه گفت: تمام شهرستان‌های استان باید تقویم 1401 شورای فرهنگ عمومی خود را برای دبیرخانه ارسال تا مشخص شود در شهرستان‌ها کار به کجا می‌رسد.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به نیمه شعبان افزود: برنامه جامع استانی باید این ایام تهیه شود و همزمانی نوروز و نیمه شعبان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/424/ن/ی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار