ماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به اینکه سرعت توسعه صادراتی کشورمان متناسب باجهت گیری صورت گرفته مناسب نیست، ادامه داد: بر این اساس دستگاه های مسئول باید موانع این حوزه را شناسایی و برطرف کنند.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 27 February 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری در خصوص ظرفیت های کشورمان در عرصه صادرات کالاهای ایرانی و افزایش تراز مالی طی چند ماه گذشته، گفت: خوشخبتانه دولت سیزدهم جهت گیری خوبی به سمت بلوک شرق و آسیا داشته و این مهم موجب افزایش تجارت خارجی و صادرات کالاهای کشورمان شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته باید اذعان کرد تحقق این امر در گرو تامین زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل خصوصا ریلی داخلی و همچنین با کشورهای همسایه است؛ به عنوان مثال راه آهن ایران با عراق، آستارا به رشت، چابهار به خراسان و غیره می تواند به توسعه صادراتی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه سرعت توسعه صادراتی کشورمان متناسب باجهت گیری صورت گرفته مناسب نیست، ادامه داد: بر این اساس دستگاه های مسئول باید موانع این حوزه را شناسایی و برطرف کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید برای توسعه زیرساخت ها از مشارکت سرمایه گذاران خارجی نیز بهره ببریم زیرا منافع داخلی محدود است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه تجارت خارجی کشورمان نباید صرفا به آسیا محدود شود و دیگر کشورهای دودست نیز باید مورد توجه قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال منابع پیش بینی شده برای تعامل مشترک با روسیه کم است و باید ارتقاء یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار