رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:در راستای اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه ۱۱ مجتمع تفریحی در حریم رودخانه‌ها که برخی متعلق به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی در استان فارس است تا انتهای سال تخریب و حریم رودخانه‌ها آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 20 February 2022

تابناک فارس به نقل از میزان: حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزاد سازی تصرفات غیر قانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه‌های استان فارس بیان کرد: در هفته جاری طی جلسه‌ای با نهاد‌های متولی، موضوع آزاد سازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار است و تخریب مستحدثات ۱۱ مجتمع تفریحی که برخی مربوط به نهاد‌ها و ادارات دولتی استان است در اولویت اجرا قرار دارد.

وی گفت: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه‌ها مربوط به حوزه‌های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه‌های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده اند.

رئیس دادگستری استان فارس همچنین از رفع تصرف از ۲۱ هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۶۴ پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان ۷ هکتار مربوط به شهرستان داراب و ۵ هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر ۶۷۹ متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات‌های مناسب قانونی روبرو شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار