معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که ۱۶ فیلم جشنواره فجر، در سه سالن، در شیراز اکران خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 07 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: بهروز مرامی ضمن یادآوری اینکه سینما سعدی، هنرشهر آفتاب و پردیس گلستان، برای نمایش فیلم‌های فجر پیش بینی شده است، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، نمایش فیلم با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها انجام خواهد شد و ۱۶ فیلم در ۲ و ۳ سانس در سه سالن سینمایی، اکران می‌شود.

به نقل از ارشاد فارس، مرامی گفت: سینما سعدی ۲ سانس در ساعت‌های ۱۸ و ۳۰ دقیقه و ۲۱، هنرشهر آفتاب در ۳ سانس ۱۸ و ۳۰ دقیقه، ۱۹ و ۲۱ و پردیس گلستان نیز در یک سانس ساعت ۲۱، به اکران فیلم‌های جشنواره فجر خواهند پرداخت.

مرامی خاطرنشان کرد: فیلم‌های هناس، شادروان، شهرک، شب طلایی، لایه‌های دروغ، پیرو، دسته دختران، ۲۸۸۸، خائن‌کشی، بی‌مادر، ملاقات خصوصی، علفزار، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی و ضد در این دوره از جشنواره برای اکران در شهر شیراز انتخاب شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه ۲ فیلم نیز ویژه روشندلان و ناشنوایان در شیراز اکران می‌شود، گفت: هنوز روز و تاریخ اکران این فیلم‌ها مشخص نشده است.

مرامی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا در زمان اکران فیلم‌های جشنواره فجر نیز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا سینماها از گروه مشاغل شماره ۳ به مشاغل شماره ۲ منتقل شدند و براساس آن مجاز به فعالیت به صورت محدود هستند.

او اضافه کرد: علاوه بر این به لحاظ تعداد افرادی که برای دیدن فیلم اقدام می‌کنند نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده و افراد باید حتما ۲ دز واکسن تزریق کرده باشند که هنگام ورود به سینما کارت‌های واکسن آنها کنترل می‌شود.

مرامی یادآور شد: به دلیل اینکه گروه‌های موسیقی در مناطق پرخطر مجاز به اجرا نیستند، امسال جشنواره موسیقی فجر در شیراز برگزار نمی‌شود، اما در تهران این جشنواره با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها برپا خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره جشنواره تجسمی فجر نیز گفت: با توجه به تعطیلی نگارخانه‌ها براساس مصوبه ستاد ملی کرونا این جشنواره نیز در استان برگزار نمی‌شود هر چند که اعتقاد داریم هنرهای تجسمی مظلوم واقع شده است.

مرامی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های دیگر هستند که به لحاظ خطر هم سطح یا بیشتر از نگارخانه‌ها محسوب می‌شوند اما منعی برای فعالیت ندارند، گفت: با این حال برای ما مصوبه ستاد کرونا شرط اجرای فعالیت‌ها است و خود را موظف به اجرای این مصوبات می‌دانیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: جشنواره تئاتر فجر را در استان‌ فارس نداریم، اما فعالیت تئاتر و سالن‌های نمایش با ۳۰ درصد ظرفیت بلامانع است و باید طبق مصوبه ستاد استانی کرونا عمل شود.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار