رشیدی گفت: عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد و پیش بینی می شود ۱۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت، شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 06 February 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حمید رشیدی»، امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد، گفت: پیش بینی می شود 100 میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت و به اقصی نقاط ایران و کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: سطح قابل برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون 200 هکتار و با متوسط 50 شاخه در متر مربع است.

وی با بیان اینکه بخش «جره» و «بالاده» این شهرستان، قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در کشور به شمار می‌آید، افزود: بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله، در این بخش واقع شده است و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و توسعه گل نرگس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.

برچسب ها: برداشت ، گل نرگس ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار