دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای دیماه امسال تاکنون افزون بر یک هزار و ۸۵۰ معتاد متجاهر از شیراز و سایر شهرهای استان جمع آوری شدند.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سلیمان کرمی افزود: بر اساس برنامه بنا بود که تا دهم بهمن ماه تمام معتادان متجاهر استان که پیش بینی می‌شود حدود سه هزار نفر باشند جمع آوری شوند که این تاخیر به دلیل فراهم نشدن مکان نگهداری معتادان است.
وی ادامه داد: آن تعداد از معتادانی که تاکنون جمع آوری شده‌اند در مراکز ماده ۱۶ و در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ در مراکز درمانی غربالگری شده و در مرحله سم زدایی و درمان قرار دارند.
او اظهار داشت: در سفر هفته گذشته دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبلغ ۵۵ میلیارد ریال به تکمیل مرکز شماره ۲ ماده ۱۶ که متعلق به سپاه است تخصیص یافت که امیدواریم با راه اندازی این مرکز تا پانزدهم اسفندماه امسال، بتوانیم در روزهای منتهی به پایان سال سایر معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم.
وی، در خصوص سایر مصوبات سفر دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به شیراز هم گفت: مصوبات مربوط به این سفر که شامل اعتبارات حمایتی و موصبات پشتیبانی می‌شود ابلاغ شده که امیدواریم با عملیاتی شدن آنها روند جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان شتاب گیرد.

اگر فردی از قانون برای درمان تبعیت نمی‌کند، استمرار برای مصرف مواد مخدر دارد و قصد اصلاح ندارد از مصادیق تجاهر به اعتیاد است.

اگر فردی پس از دوبار دستگیری و اسکان در مراکز ماده ۱۶ برای مرحله سوم دستگیر شود باز هم از مصادیق معتاد متجاهر است.

بنابر تعریف ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اگر کسی برای جبران هزینه‌های مصرفی خود خرده‌فروشی می‌کند از مصادیق معتاد متجاهر است و کسی که در بازرسی بدنی با مواد مخدر یا آلات و ادوات استعمال مواد مخدر با خود به همراه داشته باشد نیز معتاد متجاهر محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار