محققان معتقدند که افراد پس از مواجه شدن با گونه اومیکرون ویروس کرونا طی چند ساعت به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار بیشتر از دیگر گونه‌ها است؛ به طوری که افراد پس از مواجهه به این گونه جهش یافته طی چند ساعت به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند؛ در حالی که این مدت زمان برای گونه‌های قبلی سه یا چهار روز اعلام شده است. در حال حاضر گونه اومیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است و باعث افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ماه نوامبر سویه B.1.1.529 که در آفریقای جنوبی به عنوان سویه نگران کننده شناسایی شد را با حرف یونانی اومیکرون معرفی کرد و اعلام کرد که این سویه دارای جهش‌های زیادی است که بعضی از آن‌ها نگران کننده است. جهش‌های زیاد گونه اومیکرون باعث افزایش قدرت انتقال‌پذیری آن شده است.

علائم ابتلاء به کرونای اومیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلو درد است. از دیگر علائم رایج این بیماری می‌توان به تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع اشاره کرد. کودکان مبتلا به گونه اومیکرون نیز معمولاً دچار عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلو درد، بدن درد و سرفه خشک می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار