پس از دو سال محدودیت های کرونایی،همزمان با دهه فجر نخستین سفر هوایی عتبات عالیات در قالب کاروان حرم تا حرم از شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رهسپار نجف اشرف شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: استاندار فارس در جمع اولین زائران عتبات عالیات بعد از محدودیت های کرونایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی دستگاه‌ها متولی عتبات عالیات هستند، آیا اعتبار یا تمهیداتی برای دستگاه ها جهت تامین مایحتاج زوار در نظر گرفته شده است گفت: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اصلی است و در این زمینه همکاری خوبی از سوی وزارت راه، فرودگاه‌ بین المللی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت‌های هواپیمای، دفاتر و شرکت های زیارتی برقرار است.

ایمانیه با اشاره به پیگیری اختصاص تسهیلات به زائران گفت: با توجه به اینکه ممکن است هزینه سفر به عتبات برای برخی افراد بالاتر از حد توان باشد، اقداماتی به منظور ارائه تسهیلات به زائران در حال انجام است

اعزام اولین گروه زائران؛ ساعت یک بامداد دوازدهم بهمن از فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های فارس در جمع زئران عتبات عالیات گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مراسم اعزام و بدرقه نخستین گروه زائران عتبات عالیات پس از حدود دوسال وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد.

کریم آقایی ضمن توصیه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است تمامی زائران برای حفظ سلامتی خود و دیگران با رعایت ویژه دستورالعمل های بهداشتی تلاش کنند.

 

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: اولین پرواز ساعت یک بامداد دوازدهم بهمن از فرودگاه شیراز به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام خواهد گرفت و برگشت آن هفته آینده ساعت چهار و نیم بامداد از نجف به شیراز خواهد بود.

زائران سفیران سومین حرم اهل بیت(ع) هستند

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس نیز در این مراسم گفت: فرودگاه آیت‌الله شهید دستغیب در آستانه دهه فجر با اعزام زائران عتبات عالیات حال و هوای ویژه ای به خود گرفته است.

زینلی با اشاره به اینکه کاروان حرم تا حرم نام اولین کاروان اعزامی به عتبات عالیات است، افزود: زائرین حرم تا حرم از سومین حرم اهل بیت (ع) تا حرم مطهر امامین در عتبات عالیات سفر خواهند کرد.

وی زائرین را به عنوان سفیران سومین حرم اهل بیت (ع) قلمداد کرد و ابراز داشت: توصیه ام این است که زائرین همواره یاد شهدا باشید که این راه را برای شما بازکرده اند و خوشا به سعادت تان که شب جمعه، حرم مطهر امام حسین (ع) را زیارت خواهید کرد.

 

وی از مردم جهت سفر به عتبات عالیات دعوت کرد و گفت: مردم می‌توانند جهت ثبت‌نام به عتبات عالیات در دفاتر و شرکت های زیارتی سطح استان فارس مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت استان فارس با اشاره به اینکه تعداد بیش از یکصد و پنجاه دفتر زیارتی در استان فارس فعالیت دارند، افزود: هر هفته سه شنبه ها این پرواز انجام خواهد شد و در صورت نیاز میتوان پرواز دوم راه اندازی کرد تا مشتاقان به این سفر معنوی زیارتی بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار