معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:در زمان حاضر حدود ۶۰ درصد موارد تشخیص داده شده کرونا در استان، مبتلا به سویه امیکرون هستند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 27 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، در خصوص خطر آغاز موج سویه امیکرون در استان هشدار داد.
دکتر عباس رضائیان زاده گفت: با ساده انگاری مردم در خصوص سویه امیکرون و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و روند کند مراجعه هم استانی‌ها برای تکمیل چرخه واکسیناسیون ، احتمال رخداد موج امیکرون بسیار زیاد است.
او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد موارد تشخیص داده شده کرونا در استان ، مبتلا به سویه امیکرون هستند و با افزایش مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و موارد بستری ، نگران روز‌های پیش رو هستیم.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه هنوز ۶ درصد از مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، تاکید کرد: با توجه به سرایت پذیری بالای این سویه و احتمال بالای ابتلای مجدد در آن ، تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ، راه برون رفت از این بحران است.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به فعالیت ۴۱ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپائی کرونا (۱۶ساعته) در استان فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت دارا بودن علایم ابتلا به کرونا، تماس خود را تا حد ممکن با اطرافیان کاهش داده و پیش از هر اقدامی، به این مراکز مراجعه کنند.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار