رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: متأسفانه هنوز گردشگری و زیارت در سبد اقتصاد خانواده‌ها قرار نگرفته است ازاین‌رو باید در مقوله گردشگری و سفر تبلیغات گسترده و هدفمند انجام شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۶ بهمن‌ماه در نشست با رؤسای صنوف و فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری استان فارس گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌ شده نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش ورود مسافران نوروزی خواهیم بود از این‌رو ضروری است روند برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه خدمات گردشگری و میزبانی شهر شیراز سرعت بگیرد.

وی بر لزوم هر چه سریع‌تر معرفی شیراز در ابعاد ملی و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: با اینکه شیراز از تنوع و تعدد جاذبه‌های زیارتی، گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری برخوردار است اما آن‌طور که شایسته این شهر و شهروندان آن است معرفی نشده است.

رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: متأسفانه هنوز گردشگری و زیارت در سبد اقتصاد خانواده‌ها قرار نگرفته است ازاین‌رو باید در مقوله گردشگری و سفر تبلیغات گسترده و هدفمند انجام شود.

به گفته فرخ‌زاده، هم‌اکنون معرفی هر چه سریع‌تر جاذبه‌های گردشگری و زیارت شهر شیراز و استان فارس به‌درستی و به‌موقع یک ضرورت است تا دست‌کم گردشگری داخلی رونق بیشتری بگیرد چراکه در این مقوله عملکرد خوبی ارائه نشده است.

وی با تأکید بر تمرکز بیشتر بر همدلی و اتحاد بین صنوف گردشگری گفت: توسعه گردشگری زمانی رخ می‌دهد که یک اتحاد و همدلی بین صنوف بخش خصوصی حوزه گردشگری در مرحله اول و مدیران دولتی در مرحله دوم صورت گیرد.

رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی صنوف گردشگری و متخصصین حوزه گردشگری در عملکرد مدیران شهری تأکید کرد: فعالان این حوزه از متخصصین و اساتید به نام کشوری هستند و قطعاً پیشنهاد‌ها و ارائه راهکارهای آن‌ها تأثیر به سزایی در تصمیم‌های مدیران شهری و مسئولان گردشگری شیراز و فارس دارد.

فرخ‌زاده از فعالان و روسای صنوف گردشگری و صنایع‌دستی خواست نسبت به تبیین برنامه‌ها، اهداف و اهمیت حوزه زیارت و گردشگری تلاش بیشتری داشته باشند و ادامه داد: درواقع صنوف گردشگری مسئولیت اجتماعی دارند و باید اتحاد و همدلی فعالان این حوزه در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در شیراز به‌خصوص در نزدیکی اماکن تاریخی و هویتی این شهر یک خطر بزرگ برای گردشگری محسوب می‌شود که باید فعالان و متخصصین صنوف گردشگری جزو اولین افرادی باشند که به‌صراحت منتقد این پروژه‌ها شوند و مطالبه گری کنند.

رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری که گردشگری شیراز را متحول کند حمایت می‌کنیم و تا جایی که در توان ماست روند فعالیت‌ها را در این حوزه تسهیل خواهیم کرد.

وی همچنین از روسای صنوف گردشگری خواست چنانچه مطالبه‌ای از مدیران و مسئولان کشوری دارند هر چه سریع‌تر درخواست‌های کتبی خود را به شورا و کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز ارسال کنند تا پی گیری‌های لازم انجام شود.

فرخ‌زاده تأکید کرد: ضروری است به بحث آموزش اصول و قواعد و آداب گردشگری و زیارت از زمان کودکی با کمک آموزش‌وپرورش اشاره شود.

وی همچنین بر اهمیت تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در شورای ششم و استخراج بیش از ۱۰۰ پروژه گردشگری و زیارت با مکان‌یابی و با بهره‌گیری از دانش خبرگان در این حوزه برای لحاظ در این بودجه هم تأکید کرد.

فرخ‌زاده با اشاره به شکل‌گیری سازمان گردشگری و زیارت نیز گفت: این سازمان باید هر چه سریع‌تر شکل گیرد و فعال شود چراکه نقش مؤثری در آینده گردشگری کلان‌شهر شیراز می‌تواند داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار