رحمانیان از شناسایی ۹ مورد ابتلا به سویه «اومیکرون» در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: تزریق دُز سوم واكسن می تواند بیش از ۸۰ درصد، از بستری شدن در بیمارستان ها پیشگیری کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 26 January 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»از قطعی شدن ۹ مورد ابتلا به سویه «اوميكرون» در جهرم خبر داد و گفت: با توجه به سرعت بالای انتقال اين سويه جديد، كشور در آستانه رسيدن به پيک جديد است.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اینکه اغلب استان های كشور درگير اين سويه جديد شده اند و تنها راه براي مقابله با آن دريافت دز سوم واكسن است، افزود: تزریق دُز سوم واكسن می تواند بیش از ۸۰ درصد، از بستری شدن در بیمارستان ها پیشگیری کند.

 

وی با اشاره به پوشش واكسيناسيون در بخش های شهرستان جهرم گفت: تا به امروز واكسيناسيون كرونا در نوبت سوم در بخش های «سيمكان»، «كرديان»، «مركزی» و شهرستان خفر به ترتيب ۳۲ درصد، ۲۵ درصد، ۲۳ درصد و ۲۵ درصد بوده است.

 

رحمانیان عنوان كرد: پوشش واكسيناسيون كرونا در دانش آموزان شهرستان هاي جهرم و خفر در نوبت اول و دوم نیز به ترتيب ۸۸ و ۷۲ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه سالمندان، افراد با بيماری زمينه ای و بيماران خاص از گروه های پر خطر در معرض سويه جديد اوميكرون هستند، اظهار کرد: همين طور بيش از پيش بايد مراقب كودكان بود زيرا سرعت سرايت اين بيماری چند برابر سويه های ديگر است و كودكان مي توانند از ناقلين باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه با توجه به حضوری شدن كلاس هاي درس در مدارس، والدين بيش از پيش نسبت به رعايت شيوه نامه های بهداشتی برای فرزندان خود حساسيت به خرج دهند، گفت: واكسيناسيون دانش آموزان و تكميل آن نقش بسزايی برای كنترل بيماری در دانش آموزان دارد.

 

برچسب ها: اومیکرون ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار