رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در جنوب استان فارس، از شناسایی سه مورد ابتلا قطعی به سویه کرونای اُمیکرون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 25 January 2022

تابناک فاررس به نقل از ایسنا: دکتر علیرضا دشت‌پیما سه‌شنبه ۵ بهمن به خبرنگاران گفت: شناسایی ابتلا به سویه اُمیکرون، با توجه به سرعت بالای انتقال و بیماری‌زایی این سویه، هشداری است نسبت به افزایش موارد ابتلا لذا شهروندان باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها جدی‌تر باشند.

او با بیان اینکه با توجه به سرعت بالای شیوع این سویه، احتمالا آمار واقعی ابتلا به اُمیکرون بیش از موارد شناسایی شده است، بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، تاکید و اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در لامرد کمتر از ۳۰ درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد خاطرنشان کرد که حدود ۱۶ درصد از شهروندان در این شهرستان هنوز هیچ یک از دزهای واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و احتمال ابتلای این گروه، به کرونا خصوصا سویه جدید، بسیار بیشتر است.

وی در درخصوص میزان واکسن تزریق شده گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار دُز واکسن کووید۱۹در سه نوبت در شهرستان لامرد تزریق شده که ۸۳درصد افراد دُز اول، ۷۹ درصد دُز دوم و ۲۶ درصد نیز دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

دشت‌پیما گفت: متاسفانه حساسیت شهروندان در لامرد به نوع واکسن زیاد شده اما به جرات می توان گفت بهترین واکسن در دسترس ترین نوع آن است، بنابراین از همشهریان لامردی تقاضا دارم که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: در روزهای آینده مرکز واکسیناسیون لامرد واقع در مرکز MRI بیمارستان حاج محمود حاج حیدر در دو شیفت فعال خواهد شد و در تلاش هستیم تزریق واکسن در مراکز بهداشتی هم راه اندازی کنیم و دسترسی مردم راحت تر شود.

برچسب ها: کرونا ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار