اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه ۴۵ درصد از زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند، افزود: ضرورت دارد که زندانیان مواد مخدر را تفکیک کنیم، اما در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد، در اردوگاه فعلی هم فضا نداریم و اگر برنامه‌ریزی نشود خروجی زندانیان ما بدتر از زمانی است که وارد زندان شدند.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 25 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه مطالبه ما ایجاد اردوگاه ماده ۴۲ است که از سال ۸۸ مرتب پیگیری شده، اما به نتیجه نرسیده است، گفت: فضایی در مجاورت اردوگاه فعلی داریم که فضای مناسبی است که امکان توسعه اردوگاه فعلی و مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه ۴۵ درصد از زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند، افزود: ضرورت دارد که زندانیان مواد مخدر را تفکیک کنیم، اما در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد، در اردوگاه فعلی هم فضا نداریم و اگر برنامه‌ریزی نشود خروجی زندانیان ما بدتر از زمانی است که وارد زندان شدند.

سرهنگ محمدجعفر دوستدار، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس نیز با بیان اینکه جدیت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دولت سیزدهم قابل تقدیر است، گفت: آنچه که سبب شده در حوزه مقابله با اعتیاد موفق نباشیم این است که اعتیاد فراگیر شده، اما کار‌های ما فراگیر نیست.

او با بیان اینکه استمرار و کار عالمانه و علمی از دیگر فاکتور‌های موفقیت در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: عدم استمرار و عدم انجام کار و فعالیت عالمانه سبب شده در این زمینه نتیجه مطلوبی نگیریم.

سرهنگ دوستدار با بیان اینکه عدم توجه به پیشگیری و درمان سبب ایجاد معتاد متجاهر شده است، گفت: در امر پیشگیری دستگاه‌ها برنامه ندارند و در این زمینه نظارت هوشمند نیاز است اکنون کمپ ماده ۱۵ داریم، اما آماری از معتادان نیست، چون نظارت هوشمند ندارد.

معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس با اشاره به راه‌اندازی جمعیت احرار در مبارزه با اعتیاد، گفت: با راه‌اندازی این جمعیت مبارزه با اعتیاد را مردمی کردیم که هزینه دولتی نیز نیاز ندارد. محله به محله کار را شروع کردیم، اما دستگاه‌ها توان پشتیبانی ندارند و تقاضا داریم از این حرکت‌های مردمی پشتیبانی شود.

او با بیان اینکه با وجود همه کشفیات هیچ خللی در خرده فروشی مواد مخدر در محلات شیراز ایجاد نشده است، گفت: اصلاحیه قانون برای مبارزه با مواد مخدر و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر موضوع مهمی است که باید انجام شود.

برچسب ها: زندانی ، مواد مخدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار