نماینده ولی‌فقیه در فارس :جشن در فارسی یک آیین ارتباط با خداوند است که پیش از اسلام هم چنین بوده و وقتی از جشن سخن به میان می‌آید، ذهنیت به سمت اینکه باید نشاط باشد می‌رود اما غفلت با واقعیت عید و جشن منافات دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 24 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه ۴ بهمن در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه فجر در فارس بیان کرد: یکسری کارها در راستای گرامیداشت دهه فجر توسط دستگاه‌ها در حال انجام است که مانند همه فعالیت‌های دیگر خداوند می‌بینید و ملائکه می‌نویسند و روز قیامت هم همراه ما خواهد بود.

او ادامه داد: خداوند “می‌فرماید اگر کسی کار خوب و با کیفیت ارائه کند، ضایع نمی‌شود” یعنی کار بدون کیفیت، ضایع است.

امام جمعه شیراز افزود: ۲۷ کمیته برای بزرگداشت دهه فجر در فارس در راستای برگزاری یک جشن دینی، کلی و میهنی راه‌اندازی شده است.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: تا نامی از جشن به میان آورده می‌شود، یک بار معنایی ایجاد می‌شود وبه نظر می‌رسد که بسیاری این بار معنایی را بد برداشت می‌کنند و بد هم عمل می‌شود.

او ادامه داد: جشن در فارسی یک آیین ارتباط با خداوند است که پیش از اسلام هم چنین بوده و وقتی از جشن سخن به میان می‌آید، ذهنیت به سمت اینکه باید نشاط باشد می‌رود اما غفلت با واقعیت عید و جشن منافات دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: موسیقی حرام نیست بلکه باید جلوی آن نوع موسیقی که غفلت می‌آورد در جشن ملی و میهنی گرفته شود، لذا نشاط بله غفلت نه! و باید چارچوب مشخص شود و یاد بگیریم و یاد بدهیم.

آیت‌الله دژکام گفت: کاری به گزارش آماری ندارم اما ۲۷ کمیته داریم که اگر هر کمیته‌ای در طول دهه فجر سه کار اثر گذار و با کیفیت داشته باشد بار خودمان را می‌بندیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته در مراسم شهادت شاهچراغ(ع) خجالت کشیدم، تاکید کرد: باید کار مناسبی برای شهادت احمد بن موسی(ع) انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: در مناسبتی مانند عاشورا کربلا محور است اما در شهادت احمد بن موسی(ع) شیراز محور است و باید کاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار