امام جمعه گراش با اشاره به برخی مشکلات در حوزه هنر با بیان اینکه توجه به فرهنگ و هنر دینی ضرورت است، ادامه داد: بارها شاهد هستیم که دین را در اختیار هنر در می‌آورند و با استفاده از منابع بیت المال در حوزه هنر، انیمیشن و فیلم علیه ارزش‌ها و دین ساخته می‌شود که از دولت و مجلس انتظار داریم ریشه‌های فساد در هنر را بخشکانند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 22 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گراش با بیان اینکه بی حجابی و بدحجابی یکی از دسیسه‌های دشمن در جنگ نرم است، افزود: کم هزینه ترین و مخرب‌ترین اثر هویت ستیزی در هر جامعه‌ای ترویج بی حجابی و بی عفتی است و دشمن تلاش می‌کند به واسطه بی حجابی و بی بندوباری بر ما تسلط یابد تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف ضامن سلامت جامعه است، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف یک مساله عادی مثل سایر واجبات شرعی نیست. حتی مثل یک منکر معمولی هم نیست که برخی برداشتن رو سری از سر یک دختر خانم ۱۰-۱۲ ساله را یک حرکت بچه گانه تلقی بکنند و دشمنان ما خوب می‌دانند نتیجه بی حجابی و بی عفتی در جامعه چه خواهد شد.

امام جمعه گراش ضمن تبریک ولادت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است، افزود: حضرت زهرا (س) الگوی بی نظیر و بی بدیل عالم خلقت و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است.

بخشایش پور گسترش فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی را یکی از نیازهای اساسی جامعه عنوان کرد و افزود: متأسفانه بعد از چهار دهه از شکوفایی انقلاب اسلامی هنوز فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی شکل نگرفته است و فاصله زیادی داریم یقیناً تنها راه رشد و توسعه فرهنگ و هنر حرکت در جهت ارزشهای دین است

امام جمعه گراش در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه جریان ارزشی جشنواره مردمی فیلم عمار باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: جشنواره عمار از زبان هنر برای بیان ارزش‌های انقلاب استفاده کرد در حقیقت به عنوان یک ناجی فرهنگی در حوزه هنر سینمایی، هنر را در استخلام دین و و خدمت به دین در آورد.

او همچنین با اشاره به برخی مشکلات در حوزه هنر با بیان اینکه توجه به فرهنگ و هنر دینی ضرورت است، ادامه داد: بارها شاهد هستیم که دین را در اختیار هنر در می‌آورند و با استفاده از منابع بیت المال در حوزه هنر، انیمیشن و فیلم علیه ارزش‌ها و دین ساخته می‌شود که از دولت و مجلس انتظار داریم ریشه‌های فساد در هنر را بخشکانند.

امام جمعه گراش همچنین به مسائل شهرستان نیز گریزی زد و خواستار ورود و مشارکت خیرین در ساخت گلزار شهدای برق روز شد.

وی اضافه کرد: گلزار شهدای برق روز نه شایسته مقام شهداست و نه شایسته خانواده شهدا و نه حتی مردم شهیدپرور است. خیرین عزیز نیاز است در این خصوص نیز همت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار