خطیب جمعه کوار در خطبه های دوم گفت: دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها؛ هدف قرار دهد تا کشورمان باز هم معطل غرب و آمریکا بماند!
کد خبر: ۱۰۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 22 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام سجاد مهرپرور خطیب موقت شهرستان کوار در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه مدیریت همه پیامبران و امامان بر اساس مکتب فاطمی است، گفت: وقتی تمام مدیران الهی، مبتنی بر مکتب فاطمی(س) جامعه بشری را اداره و رهبری می‌کنند، سه حقیقت برای ما معلوم می‌شود؛ اول، تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) است؛ دوم، هر چه در خط زمان پیش می‌رویم و به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، حضرت زهرا(ع) برای دنیا شناخته‌شده‌تر خواهد شد.

امام جمعه موقت کوار ادامه داد: سوم، انسان‌ها هم به تدریج این حقیقت را که تنها راه نجاتشان مکتب فاطمی(س) است (اضطرار خود به مکتب فاطمی) بیشتر احساس می‌کنند.

حجت الاسلام مهرپرور با اشاره به اینکه الگو بودن حضرت فاطمه(س) برای امام زمان(ع)، یعنی حضرت صدیقه طاهره(س) ترسیم کننده نقشه راه حرکت کلان عالم به سمت هدف خلقت است، ادامه داد مکتب، دو ویژگی مهم دارد یکی جامعیت، دوم تضمین و اعتبار و معتبرترین و اطمینان‌بخش‌ترین مکتب عالم، مکتب فاطمی(س) است که حدیث مشهور نبوی(ص) ناظر به همین حقیقت است.

خطیب جمعه کوار در خطبه های دوم گفت: دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها؛ هدف قرار دهد تا کشورمان باز هم معطل غرب و آمریکا بماند!

حجت الاسلام مهرپرور ادامه داد: مقایسه روابط ایران و چین و روسیه با روابط ایران با آمریکا درست نیست، آمریکا نقشه روابط بین‌المللی خود با ایران را، مبتنی بر تنازع و تقابل نهاده است و سابقه ۴۳ ساله گذشته، شاهد آن است و این درحالی است که چین و روسیه نقش خود در عرصه بین‌الملل را در تعارض و تقابل با ایران تعریف نکرده‌اند، اگر چه تفاوت‌هایی در مواردی وجود دارد.

وی افزود: با این حساب توافق ایران با روسیه و چین، می‌تواند یک توافق برد- برد محسوب شود، چیزی که درباره توافق ایران و آمریکا متصور نیست.

امام جمعه موقت کوار با توضیح پنج فرمان رئیس جمهور به‌ نظام بانکی، اظهار داشت: تأکیدات و انتظارات رئیس جمهور از نظام بانکی را می‌توان در عبارت کلی «ایجاد تحول در نظام بانکی» خلاصه کرد اما واقعیت این است که این انتظارات اصلاحی، بخش‌های متنوع و گاه جزئی و ملموسی دارد.

حجت الاسلام مهرپرور افزود: علاوه بر تأکید آیت‌الله رئیسی بر تشکیل کارگروهی برای شناسایی و رفع مشکلات درونی نظام بانکی تا پایان سال، خودمراقبتی و مقابله با فساد، بازنگری در مقررات بانکی با هدف تطبیق کامل با احکام اسلامی، توسعه زیرساخت‌ها و خدمات الکترونیک در بانک‌ها، توسعه جریان قرض‌الحسنه در نظام بانکی، دریافت سود مشارکت از تسهیلات بانکی بر اساس مقررات مصوب و ابلاغی بانک مرکزی، اصلاح مسأله تملک واحدهای تولیدی یا اداره آنها و در نهایت هدایت نقدینگی به‌سوی نظام تولید از جمله مهم‌ترین این محورها بوده است.

وی گفت: اکنون که رئیس جمهور محترم برای برداشتن این گام پنج گانه خود به‌ میدان آمده است؛ انتظار می‌رود، رصد و پایش این عملیات و تحقق دستورهای صادر شده توسط خود ایشان پیگیری گردد.

امام جمعه موقت کوار ادامه داد: این نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن رئیس جمهور قابل تحسین است اما تجربه نشان داده است، تحقق فرمان‌ها و دستورهای متعالی و صریح در پیچ و خم اجتهادهای شخصی و سلایق جریانی و کاغذبازی‌های اداری و بعضا تعلل‌ها و تاخیرهای عمدی، بر زمین مانده است.

حجت الاسلام مهرپرور با اشاره به حمله مقاومت یمن به‌ امارات که " طوفان یمن" نام گرفت اظهار داشت: ۲۰ فروند پهپاد به‌ همراه ۱۰ فروند موشک بالستیک، مواضع مختلف رژیم مزدور امارات را هدف قرار دادند، آن هم مراکزی که برای امارات بسیار حساس و راهبردی بودند.

وی ادامه داد: امارات مجهز به‌ پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافندی غربی و شرقی است؛ به‌عبارت دیگر هم آخرین تکنولوژی غربی را در اختیار دارد و هم روسیه سیستم پیشرفته پانتسیر خود را به‌ این امیرنشین کوچک فروخته اما به‌هیچ وجه نتوانسته مانع از در امان نگاه داشتن کشورش از گزند نیروی هوایی انصارالله شود.

امام جمعه موقت کوار افزود: شیوخ خبیث امارات، اکنون دیگر خوب فهمیده‌اند که هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری و سالها تلاش برای ساختن دبی به‌عنوان یک هاب تجاری و گردشگری، در اندک مدتی با چند موشک و پهپاد یمنی می‌تواند بر باد رود و امنیت عاریه‌ای در کاخ شیشه‌ای، اصلا قابل اعتماد نیست.

تقلاهای عربستان سعودی در عراق

حجت الاسلام مهرپرور گفت: عربستان از جمله کشورهایی است که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی با هدف فتنه‌انگیزی در عراق انجام داده است و بنا بر آمار، بسیاری از تروریست‌های داعش که به‌ عراق وارد شدند، توسط عربستان حمایت مالی شده و علاوه بر این عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر و حتی در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز به‌دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی در عراق بوده است.

وی با اشاره به عربستان، به‌ویژه پس از شکست ژئوپولیتیکی داعش، تاکید کرد: عربستان با آگاهی نسبت‌ به‌ جایگاه عراق در معادلات قدرت در منطقه، به‌دنبال آن است که نقش و نفوذ خود را نه صرفاً از راه سیاسی، بلکه در حوزه اقتصادی و بازسازی عراق انجام دهد.

خطیب جمعه موقت کوار اظهار داشت: شیکی از حربه‌ها برای ضربه زدن به‌ کشورهایی که گروه‌های مقاومت در آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کند ایجاد بحران‌های سیاسی است، در این راستا لبنان بیش از ۲سال بدون دولت بود و با یک خلاء سیاسی مواجه شده بود; در شرایط کنونی نیز به‌نظر می‌رسد در عراق این برنامه در حال اجرا شدن است.

حجت الاسلام مهرپرور افزود: در شرایط کنونی حمله به‌ اماکن دیپلماتیک و مقصر جلوه دادن بخشی از گروه‌های پارلمان می‌تواند عراق را به‌ سمت پرتگاه سیاسی پیش ببرد، از این رو لازم است گروه‌های مقاومت با هوشمندی و درایت راه را بر بهانه‌جویی‌ آمریکایِ شکست‌خورده ببندند و تمام همت خود را برای تشکیل دولت فراگیر ملی به‌ کار گیرند که بیت شیعی در این عرصه نقش اول را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار