حمزه برومندفر با اشاره به اینکه وجود صنعت در شهرستان لامرد به سرعت در حال پیشرفت است و نباید سلامت و آسایش مردم به خطر بیفتد تصریح کرد: وجود آلایندگی، اکوسیستم وطبیعت این شهرستان را بهم می ریزد و اگر قرار بر این باشد که لامرد «عسلویه دوم» بشود نباید بهداشت، رفاه و سلامت مردم به خطر بیافتد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 20 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حمزه برومندفر با اشاره به اینکه وجود صنعت در شهرستان لامرد به سرعت در حال پیشرفت است و نباید سلامت و آسایش مردم به خطر بیفتد تصریح کرد: وجود آلایندگی، اکوسیستم وطبیعت این شهرستان را بهم می ریزد و اگر قرار بر این باشد که لامرد «عسلویه دوم» بشود نباید بهداشت، رفاه و سلامت مردم به خطر بیافتد.

وی گفت: ما مخالف پیشرفت صنعت در شهرستان نیستیم، بلکه باید در راستای محیط زیست و سلامت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه به جد بر روی مراکز صنعتی موجود در منطقه نظارت داریم و به صورت مداوم پایش می شوند تاکید کرد: یکی از چالش ها، بحث آلایندگی های هوایی و زیست محیط است که این یکی از دغدغه های همیشگی ما است.

برومندفر با ذکر این مطلب که برای حفظ محیط زیست بویژه بحث آلایندگی هوا، مردم و رسانه ها دغدغه مند باشند تاکید کرد: نسل آینده نیازمند هوای پاک و سالم می باشد و محیط زیست را باید به خوبی حفظ کرد.

رئیس محیط زیست لامرد، گفت: اگر به محیط زیست اهمیت داده شود، خیلی از امراض خودبه خود حذف می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان لامرد چهار انجمن حفظ محیط زیست وجود دارد که شهرستانی پیش رو در بحث مشارکت های مردمی هستند، یاداور شد: مردم شهرستان لامرد در سطح استان فارس نسبت به حیاط وحش، طبیعت، و محیط زیست حساس و زبانزد هستند.

برومندفردر پاسخ به این سئوال که محیط زیست در مقابله با سگ های ولگرد چه اقداماتی انجام خواهد داد تصریح کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون بهداشت که گفته هر چیزی که سلامت مردم را تهدید کند باید برخورد شود و نسبت به جمع اوری، عقیم سازی، نگهداری و… شهرداری ها ودهیاری ها موظف به اعمال قانونند.

وی افزود: محل دفع زباله ها مکان مناسبی نیست «زیرا زه آب بالاست» و هم اکنون قریب به ۹ سال است که مکان جدید ودارای مجوزی آماده شده وبه خاطر مسائل اجتماعی این مکان رها شده که باید به حال زباله و پسماندها فکری کرد.

رئیس محیط زیست لامرد تصریح کرد: امید است پسماندهای شهرستان لامرد اعم شهر و روستا در آینده ای نزدیک در یک محل دفن شود تا روزانه شاهد ۱۵۰ نفر بچه کارِ گونی به دست در شهر لامرد نباشیم.

وی به شکار و صید حیوانات توسط بعضی افراد اشاره کرد و گفت: در این گونه موارد به شدت برخورد می کنیم و در چندماهه اخیر، ۸ مورد صید شکار داشتیم که تحویل مراجع قضایی داده شد.

برومندفر ادامه داد: حیوانات حیاط وحش حدودیک هزار و ۵۰۳ راس در کوه هوا، ۳۰۰ عدد کوه های تابناک وحدود ۴۰۰ راس درپاقلات زیست می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار