۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان سپیدان تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 19 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، ویلا و سایر سازه‌ها با دستور قضایی در این شهرستان تخریب شد.
مهدی نصیری افزود: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها و با اخذ دستور مقام قضایی در اراضی کشاورزی و باغی روستای دالین از توابع بخش همایجان این شهرستان اجرایی شد.
وی اضافه کرد: با تخریب این ساخت و ساز‌های غیر مجاز ۲۹ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان سپیدان به حالت اولیه خود بازگشت.
نصیری گفت: تخریب این بنا‌ها پس از اخطار‌های اداری و قانونی و بی توجهی سودجویان به این اخطار‌ها صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه اراضی کشاورزی و باغی بستر تولید و توسعه پایدار بوده و باید از آن‌ها صیانت کرد افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو به بهانه توسعه شهرستان و ایجاد طرح گردشگری، باغات و اراضی حاصلخیز زراعی را تخریب کرده و پس از تفکیک اقدام به فروش می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از مردم خواست قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی و باغات شهرستان از جهاد کشاورزی استعلام کنند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.
مردم می‌توانند ‏با اطلاع رسانی تغییرکاربری‌های غیر مجاز از طریق سامانه ۱۳۱، در کوتاه کردن دست سودجویان، مشارکت داشته باشند.
از ابتدای امسال تاکنون با حکم قضایی حدود ۱۹ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان سپیدان از ساخت و ساز‌های غیرمجاز پاکسازی شده است.
شهرستان سپیدان دارای ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی و ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار