در سی و هفتمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه در ادامه جلسه طرح مشترک کمیسیون‌های عمران و حمل ونقل و ترافیک شورا، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه دوربرگردان‌های غیر همسطح چمران - نیایش، بررسی شد و به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 17 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طرح کمیسیون عمران شورا، درخصوص الزام شهرداری به افتتاح و بهره برداری پارک باغ ملی بررسی و به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد جهت بهربرداری در ایام نوروز با توجه به موقعیت پارک باغ ملی، این پارک را نهایتاً در دهه دوم اسفند ماه، بهسازی افتتاح و به بهره برداری برساند.

باغ ملی یکی از باغ‌ها و جا‌های دیدنی شیراز است که در چهارراه حافظیه قرار دارد. اراضی این ناحیه در قرن هشتم، صحرای مصلای و جعفر آباد بود که با گذر زمان به ساختمان‌های مسکونی و اداری تبدیل و بخشی از آن نیز به‌عنوان باغ ملی درآمد.

دگرگونی باغ ملی شیراز به شکل امروزی آن در سال ۱۳۶۵ رخ داد. پیش از این، این باغ به‌عنوان باغ‌وحش استفاده می‌شد. در این سال باغ‌وحش به منطقه «آب باریک» انتقال یافت و پس از بازسازی مجدد باغ، درختان نارنج در آن کاشته شدند.

لایحه شهرداری شیراز، درباره تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، در سی و هفتمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت سه ماه در سال جاری و به مبلغ سی و هفت میلیارد و ششصد و نود و شش هزار و پنجاه هزار ریال از محل بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری صرفاً جهت معتادان شیرازی اقدام کند.

در همین رابطه مقرر شد ۶۰ درصد از مبالغ پرداختی شهرداری صرف راه اندازی و تجهیز مرکز کارآفرینی جهت بهبودیافتگان ناشی از مواد مخدر (درکنار مرکز ماده ۱۶) شود.

همچنین شهرداری مکلف شد نسبت به تأمین اعتبار هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیر متکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت ۹ ماه، در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی و به شورا ارائه کند.

تصویب اجرای پروژه دوربرگردان‌های غیر همسطح چمران _ نیایش
در سی و هفتمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه در ادامه جلسه طرح مشترک کمیسیون‌های عمران و حمل ونقل و ترافیک شورا، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه دوربرگردان‌های غیر همسطح چمران - نیایش، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد ضمن اخذ مجوز از مراجع قانونی جهت احداث دور برگردان، پیش بینی بودجه مورد نیاز پروژه را در بودجه سال ۱۴۰۱ منظور و دوربرگردان‌های غیر همسطح غربی و شرقی چمران - نیایش را اجرا کند.

ضمن اینکه همزمان با اجرای دوربرگردان غیر همسطح غربی چمران نیایش، به منظور تسهیل در هدایت ترافیک عبوری، شهرداری موظف شد تعریض و بهسازی ضلع شمالی محور بزرگراه چمران در محدوده تعریفی و مورد نظر را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار