نسرین زارعی با اشاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در شهرستان جهرم افزود: سالمندی جمعیت کشور و تغییرات نگران‌کننده ساختار هرم سنی یکی از پیامدهای سقوط نرخ باروری بوده‌است که بر اساس الگوهای آینده‌نگری جمعیت همچنان تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 14 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: نرخ رشد جمعیت در شهرستان جهرم در سال ۱۳۹۵، ۴.۷ درصد بوده است.

نسرین زارعی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان جهرم، ثبت به موقع حیاتی اطلاعات و آمار مشابه در راستای برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت و همچنین تجزیه و تحلیل اوضاع فرهنگی و آسیب های اجتماعی با اهمیت دانست و تأکید کرد: هدف از سیاست‌های کلی جمعیت ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، و... است.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت در شهرستان جهرم افزود: سالمندی جمعیت کشور و تغییرات نگران‌کننده ساختار هرم سنی یکی از پیامدهای سقوط نرخ باروری بوده‌است که بر اساس الگوهای آینده‌نگری جمعیت همچنان تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال ۱۳۹۳ چراغ راه آینده در این خصوص مشخص نموده که می‌تواند روند پدیده سالمندی را کند می‌نماید.

زارعی با بیان پیامدهای ضدامنیتی را بروز بحران‌های کاهش نرخ رشد و سقوط نرخ باروری عنوان کرد و گفت: راهکار اساسی به منظور جلوگیری از کاهش میزان تولد ، ازدواج و افزایش طلاق در طی چند سال اخیر در شهرستان و کشور، مهم‌ترین اقدامات در راستای تحقق راهبردهای صیانت از جمعیت است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با تأکید بر لزوم اجرای هماهنگی بین بخشی در راستای صیانت از جمعیت،افزود: موفقیت در اجرای این طرح را منوط به همکاری دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذین‌فع، حمایت‌طلبی از تمامی مجریان صیانت از جمعیت و همراهی مردم در اجرای طرح صیانت و تعالی جمعیت است.

زارعی ضمن تشکر از همکاری دستگاه های متولی تصریح کرد: بخشداران موطفند به دهیاران تذکردهند تا همکاری لازم را برای ارائه آمار فوتی‌ها به اداره ثبت احوال داشته باشند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ و پس از جداسازی بخش خفر از شهرستان جهرم، جمعیت شهرستان جهرم به ١٨۶٬٢۶٩ نفر کاهش یافت. بر اساس همین سرشماری، شهر جهرم ۱۴۱٬۶۳۴ نفر جمعیت دارد. نرخ رشد جمعیت در سال ۱۳۹۵ در شهرستان جهرم ۴.۷ بوده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: جمعیت ، کاهش جمعیت ، فارس ، جهرم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
پس کجکاران کارش تو جهرم چه است حداقل پیگیری هم بکن تا کار جلو رود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار