موسی موسوی ظهر امروز در مراسم جشن تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب با بیان اینکه امروز اتفاق بزرگی رخ داده است، اظهارداشت: بدون اغراق منطقه لامرد یک عسلویه در خشکی و عسلویه دوم معدنی است.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 13 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: موسی موسوی ظهر امروز در مراسم جشن تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب با بیان اینکه امروز اتفاق بزرگی رخ داده است، اظهارداشت: بدون اغراق منطقه لامرد یک عسلویه در خشکی و عسلویه دوم معدنی است.

وی با بیان اینکه اینجا بزرگترین حوزه گازی بعد از عسلویه است، گفت: این منطقه به لحاظ راه‌های دسترسی در حال پیشرفت است و کریدور لامرد و پارسیان عملا انجام می‌گیرد، راه‌های ارتباطی با دیگر شهرستان‌ها از جمله خنج نیز در دست اقدام است.

نماینده مردم لامرد و مهر با بیان اینکه پروژه انتقال آب نیز عملیات اجرایی آن در حال اجرا است، افزود: با عملیات انتقال آب، آب مورد نیاز صنعت و شرب دو شهرستان تامین می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تقاضای ما این است که نگاه ملی به این منطقه شود چراکه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد، بیان کرد: نمایندگان استان کمک کنند که این نگاه ملی به منطقه شکل بگیرد همچنین صنایع پایین دستی باید در این مناطق شکل بگیرد و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند.

نماینده مردم لامرد با بیان اینکه برای تامین خوراک این منطقه نیز نیازمند کمک است، عنوان کرد:
سرمایه‌گذارانی هستند که زمین خریدند و هیچ مشکل مالی ندارند فقط خوراک می‌خواهند منابع تامین خوراک نیز در منطقه است اما باید وزارت نفت کمک کند تا پتروشیمی و پتروپالایشگاه ایجاد شود.

وی درباره نیاز به میعانات گازی نیز عنوان کرد: هم پالایشگاه پارسیان و هم عسلویه این میعانات گازی را دارند فقط باید همت و اراده‌ای باشد برای اینکه منابع در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد؛ اگر چنین شود تحولی در اشتغال این منطقه ایجاد می‌شود.

مهدی زحمتکش، مدیرعامل آلومینیوم جنوب نیز در این مراسم با بیان اینکه تکمیل ظرفیت این کارخانه در 5 ماه و با وجود شرایط سخت تحریم انجام شده است، اظهارداشت: سرمایه‌گذاری این کارخانه 1‌.2 میلیارد بوده که با سرمایه‌گذاری مجموعه غدیر و ایمیدرو انجام گرفت.

وی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاران بیشتری در این عرصه ورود و صنایع پایین دستی را در منطقه ایجاد کنند، گفت: بالغ بر 50 سرمایه‌گذار در ماه‌های اخیر به منطقه ویژه اقتصادی لامرد مراجعه کردند که برای تامین خوراک صنایع پایین دست مورد نظر آنها باید تکمیل ظرفیت انجام می‌شد.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با بیان اینکه در طی تکمیل ظرفیت کارخانه 500 نفر از جوانان شهرستان لامرد مشغول به کار شدند، افزود: 2000نفر هم تا پایان سال جذب می‌شوند و در مجموع بیش از 2500 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار شدند.

زحمتکش با بیان اینکه صددرصد استخدام نیروها در این کارخانه بومی است، تصریح کرد: با علم و توانمندی که وجود داشت ریل‌گذاری خوبی ایجاد شده اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که مهم‌ترین مشکل تامین مواد اولیه است و برای تامین مواد اولیه و افزایش ظرفیت کارخانه اقدامات خوبی انجام شده از جمله تعامل خوبی با گمرک شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تمام دنیا به سمت صنعت آلومینیوم پیش می‌رود، عنوان کرد: این صنعت دوستدار محیط زیست است و در ایران نگرانی بابت آینده تولید ایجاد نشده اما باید حمایت از این صنایع مورد نظر مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار