اختصاصی تابناک:
این همکاری رضا تقوی در حالی با این تیم ادامه داشت که وی در دو ماه حضور خود در باشگاه قراردادی با این تیم امضا نکرده بود که برخی اختلافات موجب قطع این همکاری شد تا تقوی از صنعت جوان ساری جدا شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 27 September 2015
به گزارش تابناک مازندران، تیم جوان ساری که مسئولیت آن در روزهای گذشته بر عهده محمد دامادی نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی نهاده شده در حالی که بر اساس وعده ها و برنامه های ارائه شده قرار بود مسیر قهرمانی و رشد را طی کند، در پله نخست این نربان موفقیت اسیر حاشیه شد اما ماجرای مسائل مطرح شده چیست.
ماجرای جدایی رضا تقوی سرمربی اخراجی یا انصرافی این تیم نقطه شروع داستانی شده است که هر روز با تفاسیر مختلف ارائه می‎شود و در روزهای گذشته مواضع مختلف طرفین موجب ایجاد جو خاص در اطراف این تیم شده است.
تقوی بازیکن سابق تیم های باشگاهی مازندران که در زمان خود از بهترین بازیکنان استان محسوب میشد و در مقطعی به عنوان بازیکن ریزنقش در تیم همای تهران توپ می زد برادر محمد تقوی بازیکن اسبق باشگاه استقلال تهران است که با وجود دارا بودن ویژگی های شخصیتی و مدیریتی و مربیگری خاص خود همچنین بهرهمندی از تکنیک های به روز فوتبال اما تاکنون هیچ گاه نتوانست از این کارکتر و ویژگی های خود برای موفقیت در هدایت تیم های تحت مربیگری اش بهره ببرد.
تقوی در تقریبا دو ماه پیش که تیم صنعت ساری با مشکلات خاص مالی و مدیریتی مواجه شده بود از سوی حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ماموریت ساماندهی این تیم را دریافت کرد و با وجود تلاش های انجام شده  توسط تقوی اما کشتی درهم شکسته صنعت ساری نتوانست بدون حامی مالی راه به جایی ببرد و این مساله موجب واگذار شدن تیم به محمد دامادی نماینده جوان مجلس شد.
یکی از حواشی مطرح شده در این انتقال مالکیت، مسائل طرح شده در زمینه غیر قانونی بودن اصل واگذاری تیم به دامادی بود و اینکه برخی مدعی بودند وی اهداف انتخاباتی از ورود به فوتبال آنهم در سال انتخابات دارد اما با تاکید حسین‌زادگان بر قانونی بودن این انتقال و یادآوری دامادی در مورد کمک 350 میلیون تومانی خود به این تیم در سال گذشته، یعنی در زمانی که هیچ پیشنهادی به وی نشده بود، این حواشی به خاموشی گرایید.
دامادی در بدو ورود خود به تیم صنعت با برخی از افراد شاخص در فوتبال و مدیریت فوتبال ارتباط برقرار کرد و در حالی که هدف خود را کمک به فوتبال ساری برای تحقق آرزوی مردم ساری و فوتبال دوستان مازندرانی برای داشتن یک نماینده در لیگ برتر فوتبال عنوان کرده بود، پیش از هر چیز اقدام به چینش یک تیم مدیریتی برای باشگاه کرد و نام این تیم را به باشگاه "جوان" تغییر داد، اما حتی در کنفرانس خبری خود از ادامه فعالیت محمد تقوی صحبت کرده بود.
این همکاری رضا تقوی در حالی با این تیم ادامه داشت که وی در دو ماه حضور خود در باشگاه قراردادی با این تیم امضا نکرده بود که برخی اختلافات موجب قطع این همکاری شد تا تقوی از صنعت جوان ساری جدا شود.
در چرایی وقوع اختلافات بین این مربی و مدیران جدید تیم نقل شده است که وی به مسائل خاصی در زمینه میزان قراردادها یا اصول مدیریتی باشگاه اعتقاد داشت و اختلاف نظرهایی نیز در مورد اعزام یا عدم اعزام تیم به اردوی تهران پیدا شده بود اما مالک تیم و تیم مدیریتی وی این شرایط را بر نتابیدند و با اعلام نظر خود به تقوی بلا فاصله ابراهیم تقی پوراسرمی دیگر بازیکن و مربی ساروی را به این تیم دعوت کردند.
ابراهیم تقی پور اسرمی مدافع و گلزن اسبق تیم ملی فوتبال و تیم های باشگاهی استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ برتر متولد 1355 در ساری و سابقه بازی در تیم صنعت ساری و مربی گری در تیم استقلال ساری را نیز دارد اما بر خلاف تقوی شخصیت به دور از حاشیه اش وی را تا بالاترین سطح فوتبال ایران برده است.
تقی پور در زمان بازی در تیم های مختلف یک مدافع سرزن، یارکوب و مقتدر بود که همین مختصات در کنار دوری از حاشیه، هیئت مدیره صنعت جوان را برای دعوت وی به همکاری ترغیب کرد.
تقی پور در کارنامه مربیگری خود دستیاری بوناچیچ در ذوب آهن و سرمربیگیری استقلال ساری را دارد که توانست با حضور دقیقه نودی خود این تیم بحران زده ساروی را در فصل گذشته از سقوط به دسته پایین تر نجات دهد واما باید دید وی تا چه حد می تواند از تجربیات ملی و بین المللی خود برای کمک به تیم محبوب شهروندان ساروی بهره بگیرد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار