نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین خطاب به وزیر اقتصاد تذکر داد: امان از ظلم بانک ها! هفته گذشته فردی به من مراجعه کرد و گفت 52 میلیون تومان وام گرفته و 99 میلیون تومان پرداخت کرده است و همچنان با مشکلاتی مواجه مانده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی با دو بال قانونگذاری و نظارت به پرواز در می آید، گفت: صرف نظر از قانونگذاری که باید به سمت کیفی شدن برود، امر مهم نظارت بر اجرای قوانین باید مورد توجه قرار گیرد. باید اعتراف کنیم مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود نباید امروز شاهد مشکلات اقتصادی، معیشتی و تورم افسارگسیخته باشیم.

ایراهیم عزیزی افزود: اگر نظارت مجلس قاطع تر و جدی تر جلوه می کرد، شاهد انحرافات عجیب از بودجه نبودیم. اگر نظارت مجلس قاطع بود شاهد مشکلات بیشمار مردم در بخش مسکن، عدم تبدیل عضویت ایثارگران توسط دستگاه های اجرایی، پرداخت چند ده هزار میلیارد ریال ارز 4200 تومانی، تشکیل قرارگاه مرغ و افزایش قیمت به پرواز درآمده آن نبودیم. امروز نباید عدول از قانون امری عادی و طبیعی جلوه می کرد و این نظارت مجلس است که امید را در دل مردم زنده نگاه داشته است.

عزیزی در ادامه با اشاره به ورود مجلس یازدهم به بررسی و تصویب دومین بودجه خود، گفت: رسالت ما اقتضا می کند بودجه ای در مجلس تصویب شود که ضمن توجه جدی به رونق تولید، گره گشایی از واحدهای تولیدی و زمینه سازی برای شکوفایی اقتصادی، تورم غیرقابل تحمل بر مردم را تحمیل نکند. بودجه 1401 باید ضمن توجه به عدالت در توزیع منابع کم کردن محرومیت ها، زمینه اجرای پروژه های بزرگ و محرک کشور را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با بیان اینکه مجلس باید تلاش کند با تصویب قوانین موثر و کارآمد از تمرکزگرایی و انحصار اختیارات در سطوح مرکزی جلوگیری کند، تأکید کرد: این هم تمرکز و وابستگی به سازمان برنامه و بودجه و وزرا و نهادها دلیلی ندارد. این همه بی اختیاری یک آسیب جدی است.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه عنوان کرد: پیرو بازدید شما از کمربندی جنوبی شیراز که به قتلگاه شیراز معروف شده، برابر توافقات و تعهدات پذیرفته شده لطفا اقدام شود. اتمام و بهره برداری آزادراه اصفهان-شیراز منتظر اقدامات اجرایی وزیر راه است.

عزیزی خطاب به وزیر نیرو تذکر داد: آب رسانی به شهر شیراز از خط دوم و حل مشکلات آب شرب مردم زرقان و چند شهرستان و روستای دیگر مورد انتظار است. متأسفانه علیرغم انتظاری که از وزرات نیرو داریم، امروز شاهد کم مهری به استان به خصوص شیراز هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین خطاب به وزیر اقتصاد تذکر داد: امان از ظلم بانک ها! هفته گذشته فردی به من مراجعه کرد و گفت 52 میلیون تومان وام گرفته و 99 میلیون تومان پرداخت کرده است و همچنان با مشکلاتی مواجه مانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار