۱۰۰ نخبه متخصص و کارآفرین ایرانی مقیم خارج از کشور برای همکاری به استان فارس بازگشته اند.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 27 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: با اجرای طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ۳ سال گذشته حدود ۶ هزار نخبه به کشور بازگشتند و در استان فارس هم شاهد حضور ۱۰۰ نفر از این نخبگان بوده‌ایم.

حبیب شریف افزود: هم اکنون بهره گیری از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است و امکانات مختلف در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

او افزود: این طرح در راستای دستیابی به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان پایگاه میزبان اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: در قالب این برنامه از انجام طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کار‌های فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور حمایت می شود.

شریف ادامه داد: دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که هم اکنون ساکن ایران نیستند می توانند در این طرح همکاری کنند.

 

برچسب ها: بازگشت ، نخبه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار