مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: استان فارس روز نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت میزبان پنج شهید گمنام و سه شهید دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 26 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ سعید کوشکی جهرمی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: مراسم استقبال از این شهدا ساعت هشت صبح نهم دی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد و برنامه تشییع آنها ۱۶ دی ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز ۱۳ دیماه روز جهانی مقاومت و همزان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) همنشین شهدای گمنام خواهیم بود.
او اظهار داشت: از پنج شهید گمنام دفاع مقدس یک شهید در پادگان صفر هفت ارتش در کازرون و چهار شهید در شهر شیراز و پادگان امام علی (ع)، پادگان شهید اسدی نژاد، پادگان هوا و فضای سپاه و یک شهید نیز در پارک علم و فناوری شیراز تدفین خواهند شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: از سه شهید بانام دفاع مقدس نیز یک شهید در گلزار شهدای شیراز، یک شهید در شهرستان قیر و کارزین و یک شهید هم در شهر مبارک آباد خاکسپاری خواهد شد.
کوشکی جهرمی افزود: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم وداع با شهدا را در حرم مطهر شاهچراغ (ع) خواهیم داشت و پس از آن این شهدا برای خاکسپاری به مکان‌های پیش بینی شده منتقل خواهند شد.

۴۳ نقطه فارس درخواست یادمان شهید گمنام داشته‌اند

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۴۳ نقطه فارس درخواست تدفین شهید گمنام داشته‌اند گفت: با توجه به اینکه سیاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این است که شهدای گمنام به جایی داده شود که حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد یادمان آنها آماده باشد، از ۴۳ نقطه متقاضی فقط با پنج تقاضا موافقت شده است.
او افزود: امیدواریم در دولت سیزدهم و با حمایت استاندار فارس شاهد جبران عقب ماندگی در زمینه تکمیل یادمان شهدا باشیم.
کوشکی جهرمی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند نگاه و دقت ویژه است و امیدواریم در این ایام بتوانیم بهره برداری مناسبی برای تحقق این مهم داشته باشیم.
وی افزود: استان فارس از جمله استان‌هایی است که بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم را داشته است و امیدواریم بتوانیم به شکل شایسته‌ای از این شهدا استقبال و تجلیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار