آیت الله دژکام در ادامه بیان کرد: پتروشیمی در استان فارس ید طولانی در کشور داشته و این پتروشیمی در جنوب کشور اثرگذار بوده به گونه‌ای که بسیاری فعالان این صنعت در پتروشیمی شیراز آموزش دیده‌اند این در حالی است که اگر ٢٢ پتروشیمی در کنار خلیج فارس ایجاد شد این تجربه حاصل آموزش‌هایی است که در این پتروشیمی به کشور ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 25 December 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: یکی نقاط عطف تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی عملیات کربلای چهار بود که این عملیات مقدمات حماسه کربلای پنج را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: یادمان شهدای کربلای چهار را رزمندگان استان فارس زنده کرده‌اند شهدایی که موجب شدند تا جامعه در مسیر معنویت قرار بگیرد

آیت الله دژکام در ادامه بیان کرد: پتروشیمی در استان فارس ید طولانی در کشور داشته و این پتروشیمی در جنوب کشور اثرگذار بوده به گونه‌ای که بسیاری فعالان این صنعت در پتروشیمی شیراز آموزش دیده‌اند این در حالی است که اگر ٢٢ پتروشیمی در کنار خلیج فارس ایجاد شد این تجربه حاصل آموزش‌هایی است که در این پتروشیمی به کشور ارائه شده است.

وی افزود: توقع می‌رود که در این حوزه که فارس دارای توانمندی است، در کشور پرچم دار باقی بماند از این رو باید برنامه ریزی های ویژه ای برای حمایت از این بخش وجود داشته باشد.

پتروشیمی‌ها در سند آمایش فارس مورد توجه قرار نگرفت

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در سند آمایش سرزمین استان فارس به این موضوع توجه نشده و مورد غفلت قرار گرفته است این در حالی است که مراکز پتروشیمی فارس نیز باید توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: مصوباتی در خصوص ایجاد پتروشیمی در فارس وجود داشت اما مغفول مانده است و انتظار می‌رود که این مصوبات در فارس مورد حمایت قرار بگیرد تا جامعه از این پروژه بهره مند شده و عقب ماندگی موجود برطرف گردد.

آیت الله دژکام در خصوص حماسه ٩ دی عنوان کرد: بصیرت به آن معنا است که افراد جامعه پیرو ولایت فقیه باشند و بصیرتی که ولی فقیه برای جامعه معرفی کرده بهترین مسیر برای پیمودن پله‌های معنویت است.

وی در ادامه در خصوص برخی اظهارنظرها در جوامع بین المللی نیز متذکر شد: برخی یاوه گویی می‌کنند و نباید فراموش کرد که رهبری اشاره کرده‌اند که دوران بزن در رو گذشته است و اگر می‌خواهند زودتر نابود شوند به ایران حمله کنند ولی اگر می‌خواهند چند صباحی بیشتر زنده بمانند نگاه به مرزهای ایران را برای خود ممنوع بدانند.

وی در خصوص بودجه سال ١۴٠١ نیز متذکر شد: لایحه بودجه تقدیم به مجلس شده و همه ارکان انقلاب در تلاش اند تا سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند این در حالی است که معتقد هستیم بودجه باید عادلانه در میان تمام مردم ایران تقسیم شود.

بودجه فارس عادلانه تنظیم شود

آیت الله دژکام ادامه داد: از مجموعه نمایندگان استان این خواسته وجود دارد که بودجه‌ای که به فارس داده می‌شود عادلانه باشد و بر اساس جمعیت موجود در استان بودجه به فارس داده شود به گفته کارشناسان بودجه فارس باید حداقل یک درصد افزایش یابد تا بودجه استان عادلانه باشد.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های که موجب می‌شود انسان به درجات عالی معنویت برسد شناخت ولی امر و ولایت فقیه است از این رو باید افرادی که به دنبال دستیابی توحید اند نسبت به بیعت با ولی عادل اقدام کنند.

وی اضافه کرد: افراد باید امام زمان (عج) خود را بشناسند و با توسل جستن به امام در مسیر توحید قرار بگیرند.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اختیاری که خداوند به انسان داده نباید عاملی برای خودکشی فرد شود این عمل حرام است و از جمله گناهان کبیره است و فردی که این اقدام را انجام می‌دهد فرصت توبه نیز برای وی وجود ندارد این در حالی است که نباید اینچنین گناهانی در جامعه سبک شمرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار