احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 22 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: رئیس جمهور در این سفر از کارخانه‌ آزمایش و پروژه در حال ساخت کاغذ زاگرس بازدید و با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه بر توسعه و احیای این ظرفیت‌های مغفول برای رونق تولید و اشتغالزایی تأکید کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: کارخانه آزمایش که در شهرستان مرودشت قرار دارد یکی از کارخانه‌های قدیمی تولید لوازم خانگی در کشور به شمار می‌رود اما این واحد صنعتی به دلایلی که به مسائل مدیریتی این کارخانه برمی‌گردد، نتوانست خود را با تغییر و تحولات در حوزه تولید لوازم خانگی منطبق کند و متأسفانه بِرَند آزمایش که یک برند قدرتمند بود از چرخه بازار و تولید حذف شد.

ایزدی افزود: در سفر دولت سیزدهم به استان فارس، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از بازدید از کارخانه آزمایش بر لزوم همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه تأکید ‌و دستور احیای دوباره این واحد تولیدی و بازگشت این کارخانه به چرخه تولید را صادر کرد.
وی بیان داشت: این کارخانه در حال حاضر با مسائل و معضلاتی در حوزه بانکی روبه رو است و می‌توان گفت مشکلات مالی و معوقات بانکی که در مجموع حدود ۸۰ میلیارد تومان می‌شود از مهمترین موانع این واحد تولیدی برای شروع فعالیت‌هایش به شمار می‌رود که قرار شد بانک با هدف مساعدت به این واحد تولیدی، نحوه امهال بدهی این کارخانه را تسهیل کند و معوقات بانکی تقسیط شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: تاکنون به میزبانی استانداری فارس، سه جلسه با مدیر هلدینگ آزمایش برگزار شده است و مدیرعامل هلدینگ اعلام کرده که در صورت حمایت بانک و دستگاه‌های اجرایی برخی از خطوط تولید لوازم خانگی را در کارخانه آزمایش راه‌اندازی خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت فارس یادآور شد: طرح راه اندازی خطوط تولید این کارخانه به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شده و این طرح مورد بررسی قرار گرفته و در حال ویرایش نهایی است.
ایزدی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان تمام حمایت‌ها را در زمینه تسهیل در پرداخت بدهی برای کارخانه آزمایش به شرطی انجام می‌دهند که مدیران کارخانه حتما نسبت به راه‌اندازی این کارخانه اقدام کنند؛ اگر مدیران کارخانه برای راه‌اندازی این واحد تولیدی پای کار باشند قطعا مورد حمایت واقع می‌شوند.
وی اضافه کرد: شرکت آزمایش با راه‌اندازی فاز اول که تولید آبگرمکن گازی و اسپلیت است، می‌تواند پنجاه فرصت شغلی ایجاد کند. خوشبختانه سفر رئیس جمهور به فارس و دیدار از این کارخانه سبب شد که پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این کارخانه سرعت بیشتر و نتیجه‌بخش‌تری داشته باشد.
رئیس سازمان صمت فارس گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با تلاش مدیران شرکت و با همت دستگاه‌های اجرایی استان شاهد به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه که نقش مهمی در تولید لوازم خانگی کشور دارد باشیم.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه جاری در آغاز سفر استانی به فارس،‌ در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و از کارخانه تعطیل آزمایش این شهر بازدید کرد.
رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس با تاکید بر این که صنایع غیرفعال در این استان باید احیا شوند گفت: شماری از صنایع در استان فارس تعطیل شده‌ و برخی نیز نیمه فعالند.
آیت‌الله رئیسی، به بازدید خود از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت هم اشاره کرد و افزود: امروز وضع اسفناکی در این کارخانه دیدیم که به جای اینکه کارخانه محل تولید باشد، به انبار پیاز تبدیل شده است.
کارخانه آزمایش مرودشت روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار و سوءمدیریت و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی آن شد.
احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است.
مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

استاندار فارس ۱۹ آذرماه جاری در جمع نمازگزاران جمعه شیراز گفت: اجرا و عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری به فارس را که در ۲۲ مهرماه امسال انجام شد با جدیت در سطح ملی و استانی دنبال خواهیم کرد.
محمد هادی ایمانیه افزود: در این سفر ۱۱۰ مصوبه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در زمینه‌های آب و فاضلاب، فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل، انرژی، گردشگری، محرومیت زدایی و بهداشت و درمان به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار