رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: روند انتقال کارخانه‌های آلاینده و خروج آنها از شیراز با رفع موانع پیش روی آنها شتاب گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 20 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جمال رازقی،افزود: یکی از موانع پیش رو برای انتقال این کارخانه‌ها بحث مشکلات اعتباری است که در خصوص این کارخانه‌ها امکان تامین این اعتبار وجود دارد.
وی ادامه داد: زمین‌های فعلی این کارخانه‌ها در شیراز، دارای ارزش قابل توجهی هستند که چنانچه شرایط برای تغییر کاربری و فروش این زمین‌ها فراهم شود، مالکان و متولیان این کارخانه‌ها می‌توانند با فروش این زمین‌ها اعتبار لازم برای انتقال این واحدهای تولیدی را تامین کنند.
او افزود: دو کارخانه روغن نباتی شیراز و پشم شیشه قرار است به منطقه ویژه اقتصادی و کارخانه سیمان هم قرار است به شهرستان خرامه منتقل شود که برای هر سه کارخانه زمین در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی نیز در حال انجام است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد:قطعا اگر موانع پیش روی انتقال این واحدها برداشته شود و امکان تامین مالی از طریق فروش زمین این کارخانه‌ها فراهم شود،شاهد تسریع در انتقال این کارخانه‌ها خواهیم بود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا مشکل اصلی برای انتقال این کارخانه‌ها به خارج از شهر را کمبود اعتبار دانست.
سیدرضا ساداتی افزود: انتقال هر واحد صنعتی به خارج از شهر نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد و فرآیند انتقال کارخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تولید و اشتغال دچار آسیب نشود.
وی ادامه داد: میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های انتقال کارخانه‌ها به خارج از شهر بسیار بالاست و مهمترین مشکل متولیان امر برای اجرای این پروژه‌ها بحث تامین اعتبارات است.
او اضافه کرد: البته سرمایه‌گذاران هم باید اراده جدی برای انجام این کار داشته باشند و اگر این اراده و عزم جدی نزد سرمایه‌گذار باشد نتیجه و پیشرفت کار هم بهتر خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: به جز کارخانه ریشمک که در سال ۹۷ به خارج از شهر منتقل شد، هم اینک بحث انتقال کارخانه سیمان به خرامه و کارخانه عایق سازی پشم شیشه و کارخانه روغن نباتی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز مطرح است.
ساداتی افزود: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای انتقال این کارخانه‌ها و تغییرکاربری محل کنونی این واحدهای صنعتی انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار