مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان این که مشترکان کم مصرف مطابق قانون تشویق و پر مصرف‌ها جریمه خواهند شد، گفت: طرح اصلاح تعرفه گاز بها و جریمه مشترکان پرمصرف ابلاغ شده که با استناد به بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ مشترکانی که در فصل سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند مصرف آن‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته به ازای هر یک درصد کاهش، معادل ۳ درصد و تا سقف ۴۵ درصد مشمول تخفیف و پاداش صرفه جویی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 17 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد: بر اساس تعرفه‌های جدید، گازبهای مشترکان با مصرف بالا و مشترکان بسیار پر مصرف در قبوض گاز که د‌ی ماه صادر خواهد شد از ۴۲ درصد تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
او با بیان این که مشترکان کم مصرف مطابق قانون تشویق و پر مصرف‌ها جریمه خواهند شد، گفت: طرح اصلاح تعرفه گاز بها و جریمه مشترکان پرمصرف ابلاغ شده که با استناد به بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ مشترکانی که در فصل سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفند مصرف آن‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته به ازای هر یک درصد کاهش، معادل ۳ درصد و تا سقف ۴۵ درصد مشمول تخفیف و پاداش صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: همچنین براساس مصوبه هیأت وزیران و بر اساس جدول تعرفه ها، گازبهای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در دامنه مصرف یک تا سه رایگان خواهد بود.

حسینی با بیان این که جدول تعرفه ها، شامل ۵ اقلیم و ۱۲ دامنه مصرف است، گفت: اقلیم یک، شهر‌های سردسیر است، در این راستا اقلیم بند‌ی بر اساس نوع آب و هوا و تا اقلیم ۵ ادامه دارد که بر اساس هر اقلیم، دامنه مصرف متفاوت است.

او با بیان این که گاز بهای مشترکان با احتساب میزان مصرف، بر اساس دامنه مصرفی و اقلیم قرار گرفته در آن مشخص می‌شود، گفت: به عنوان مثال، دامنه یک مصرف گاز در اقلیم اول، تا ۳۰۰مترمکعب در ماه است این در حالی است که دامنه مصرف یک در اقلیم پنجم تا ۷۵ متر مکعب گاز است که گاز بها با تعرفه ۴۱۴ تومان برای هر متر مکعب محاسبه می‌شود.

حسینی اظهارداشت: همچنین دامنه ۱۱ اقلیم اول، مصرف ۱۲۰۱ مترمکعب تا ۱۳۰۰ مترمکعب گاز است و همین دامنه برای اقلیم پنجم، ۹۵۱ مترمکعب تا ۱۰۵۰مترمکعب است که گاز بها در ازای مصرف هر متر مکعب در این دامنه۱۴ هزار و ۲۵۶ تومان است.
او ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران تعرفه گازبهای مشترکان کم مصرف بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مکعب هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نخواهد داشت این در حالی است که تعرفه گاز بها برای مشترکان با مصرف متوسط یعنی ۴۰۱ تا ۷۰۰ متر مکعب در ماه با ۹ درصد تا ۲۰ درصد افزایش قیمت محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: همچنین تعرفه گاز برای مشترکان با مصرف بالا یعنی از ۷۰۱ تا ۹۰۰ متر مکعب در ماه با ۴۲ تا ۷۱ درصد افزایش قیمت و تعرفه گاز بها برای مشترکان بسیار پر مصرف نیز شامل مصرف از ۹۰۱ تا ۱۲۰۰ متر مکعب در ماه قبوض صادره گاز با ۲ تا ۴ برابر افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: این افزایش قیمت برای اقلیم‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

او با بیان این که شیراز جزء اقلیم ۳است، افزود: دیگر شهر‌های فارس که جزء اقلیم ۳ هستند شامل زرقان، کوار، مرودشت، دشت ارژن، سروستان، قادر آباد، ارسنجان، سعادت شهر، استهبان، رونیز، ششده، سیدان، خرامه، صدرا، لپویی، آباده طشک، ایج، داریون، رامجرد، خان زنیان، کوهنجان، مشکان و سلطان شهر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان این که در فارس تنها شهر سورمق در اقلیم یک شرکت گاز قرار دارد، افزود: آباده، اقلید، اردکان، هماشهر، صفاشهر، بهمن، بیضا، ایزدخواست، صغاد، بوانات، کره ای، حسامی، سده، دژکرد و حسن آباد در اقلیم دو قرار گرفته اند.

حسینی درباره شهر‌های قرار گرفته در اقلیم ۴ شرکت گاز گفت: فراشبند، فسا، فیروزآباد، قائمیه، کازرون، نورآباد، جهرم، میمند، نی ریز، داراب، زاهد شهر، فتح آباد، قطب آباد، جنت شهر، لار، نوجین، مصیری، وراوی، نودان، کنارتخته، بالاده، قیر، خاوران، خشت، لطیفی، نوبندگان، حاجی آباد زرین دشت، باب انار، امام شهر، میانشهر، خور، قره بلاغ، خومه زار و کربن در این اقلیم قرار دارند.

او شهر‌های قرار گرفته در اقلیم ۵ را هم اشکنان، لامرد، مهر، گله دار، گراش، خنج، اوز، علامرودشت، اسیر و مبار‌ک آباد اعلام و اظهار امیدواری کرد: خانوار‌ها در هر اقلیم به مصرف صحیح و بهینه گاز توجه لازم را داشته باشند تا ضمن بهره‌مند‌ی از طرح‌های تشویقی، مشمول جرایم نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار