رئیس پلیس فتا استان از شناسایی 2 نوجوان که با ارسال پیام‌های توهین آمیز برای دبیر خود در وات ساپ مزاحمت ایجاد کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 11 December 2021

تابناک فارس به نقل از رکنا: سرهنگ "حشمت سلیمانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی میانسال با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای وی در گروه‌های مجازی قصد بدنام کردن وی را دارند که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 وی گفت: کارشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند در این خصوص 2 نفر که دانش‌آموز نیز بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه علت و انگیزه این کار را کسب نمره صفر در یکی از امتحانات اعلام کردند، گفت: این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "سلیمانی" عنوان داشت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

برچسب ها: مزاحمت ، فضای مجازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار