مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: جشنواره گل نرگس این شهرستان از هفدهم آذر ماه به مدت چهار روز در روستای کراده از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 04 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: ارسلان صالحی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور به صورت ملی و با برپایی 45 غرفه ی عرضه محصولات متنوع کشاورزی و صنایع دستی همراه است، تصریح کرد: قریب به 3500 نفر در تولید و عرضه گل نرگس این شهرستان اشتغال دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 350 هکتار از مزارع نرگس شهرستان خفر از اوایل آبان ماه به گل نشسته است، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی با تاکید بر توانمندی های تولید گل نرگس برگزار می شود.

به گفته وی؛ شناساندن هویت های فرهنگی و تاریخی شهرستان خفر از دیگر اهداف مهم جشنواره مذکور است و برگزاری برنامه های هنری و اجتماعی مختص خانواده ها و کودکان در حاشیه آن برنامه ریزی شده است.

او با اشاره به اینکه گل نرگس از جمله کشت های کم آب بر است و با توجه به وجود بازار مناسب برای آن از توجیه اقتصادی برای توسعه کشت برخوردار است، ابراز کرد: توسعه کشت گل نرگس در خفر از اولویت های جهاد کشاورزی به شمار می آید.

صالحی برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه کشاورزی و گردشگری را زمینه ساز سرمایه گذاری در زیر بخش های صنایع تبدیلی و گردشگری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار