مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفـت: زمانی که ۴۰ درصد تیم ملی کشتی فرنگی و ۵۰ درصد مدال‌های طلا مربوط به استان فارس است، باید فارس را پایتخت کشتی فرنگی کشور دانست.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 03 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس جاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در گردهمایی سالانه روسای ادارات ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه ورزش قهرمانی اتفاقات بسیار خوبی در ورزش استان رخ داده است، بیان کرد: بعد از هشت سال صاحب دومین مدال المپیکی ورزشکاران استان شده ایم و مدال‌های مختلف و رنگارنگی در پارالمپیک و مسابقات جهانی را کسب کرده ایم.

او تصریح کرد: به منظور ایجاد و افزایش انگیزه قهرمانان المپیک و پارالمپیک، از مهرماه پارسال تا کنون ۱۸۳ سکه طلا و ۳۶۰ میلیون تومان پاداش نقدی به قهرمانان استان اهدا شده است.

حاجی زاده با بیان اینکه تفکر استراتژیک با رویکرد آمایشی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم، ادامه داد: ۲۰ رشته ورزشی را که می‌توانیم در آن‌ها در مسابقات المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی صاحب مدال شویم را در اولویت قرار داده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به افزایش بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان افزود: کمک‌های وزارت نفت به ورزش استان فارس از ۱۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته و از ابتدای امسال حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از کمک‌های وزارت نفت به اعتبارات استانی اضافه شده است.

او با تقدیر از سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، او را یار و یاور ورزش استان فارس خواند و گفت: موسوی از نمایندگانی است که اعتبارات خوبی را برای رشد ورزش استان از سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نفت جذب کرده است.

حاجی زاده با تاکید بر تقویت روابط اجتماعی، زمینه سازی برای کار گروهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از فواید و ثمرات ورزش همگانی دانست و بر لزوم تقویت آن در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: در حوزه ورزش همگانی با توجه به واکسینه شدن ورزشکاران و عامه مردم در برابر ویروس کرونا، شاهد رونق روزافزون هستیم.

او تصریح کرد: در حوزه ورزش همگانی، استان فارس در جایگاه هشتم کشوری و شهر شیراز از جایگاه نخست بین کلان شهر‌ها برخوردار بوده و چهار شهرستان استان فارس نیز در بین رتبه‌های اول تا بیستم کشوری قرار دارند که نشانگر پویایی و نشاط جامعه در استان فارس است.

حاجی زاده ادامه داد: در شرایط کرونا، بیش از هفت هزار کلیپ در راستای فرهنگ سازی توسعه ورزش همگانی از سوی هیات‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تولید و منتشر شده است.

او با بیان اینکه ورزش همگانی و تفریحی می‌تواند آثار مثبت مهمی را برای جامعه در پی داشته باشد، افزود: طبق تحقیقات، ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است که ورزش می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از ابتلا به آن‌ها ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تقدیر از اداره ورزش و جوانان شهرستان مهر و پالایشگاه پارسیان در برگزاری این گردهمایی گفت: اتفاقات خوبی در ورزش شهرستان‌های مهر و لامرد با همکاری نماینده این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی رخ داده است.

حاجی زاده با اشاره به سفر اخیر نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تکمیل مجموعه ورزشی شهدای مهر، مقرر شد مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت و ۲۵ میلیارد ریال از وزارت ورزش اختصاص یابد.

او تصریح کرد: انتظار می رود با تزریق این اعتبارات بخشی از این طرح که شامل سالن و استخر مجموعه ورزشی است تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: مناقصه ساخت ۱۲ زمین چمن مصنوعی در شهرستان مهر برگزار شده و پیمانکار آن‌ها مشخص شد و عملیات اجرای برخی از آن‌ها آغاز شده است.

گردهمایی سالانه روسای ادارات ورزش و جوانان ۳۶ شهرستان استان فارس به میزبانی شهرستان مهر در سالن همایش‌های پالایشگاه گازی پارسیان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار